fredag 23 oktober 2009

Show and tell, Fredagstema

Höstkänslor. Höstkänslor. Inget är så svårt för mig att beskriva som höstkänslor. Erica säger att det är dagens Fredagstema så vad gör jag. Jo jag skriver om höstkänslor. Jag har ett komplext förhållande, eller snarare dubbelt förhållande till hösten. Jag väljer de bra här:-)
Jag älskar hösten för dess mustiga klara färger. För luften som blir hög och klar. För att det är en tillåtande period på året. En period då man med fördel sitter uppkrupen i soffan med filten om benen. En period man vilar, läser och dricker te. Då de levande ljusen förgyller vilken vardagskväll som helst. Jag älskar hösten för de sista solstrålarna som fortfarande värmer. Känslan när man hittar en plats att slå sig ner och vända ansiktet mot solen. Snart....

Jag har börjat om från början. Listorna som används är väldigt inaktuella en del har inte skrivit på ett halvår. Jag är säker på att NI är fler, men dessa har publicerat veckans. Hojta till om du också ska med på listan.

23 kommentarer:

Nilla sa...

Bra att fokusera på det som är bra! :-) Vackra foton. Ha en fin helg.

Taina sa...

Vilka otroligt vackra bilder! Den första är ju bara för suverän!

Hoppas du får en fin helg!

Fritt ur hjärtat sa...

Nilla, Ja det är bäst man låter så gnällig annars...
Trevlig helg till dig också!

Taina, ja den översta är nästan för bra. Jag stod i skugga och fick med gläntan i solen.
Trevlig helg!

Erica Pettersson sa...

Jättefina höstbilder!
Du har verkligen lyckats få med allt det härliga med hösten :D

Hoppas att du får en bra helg!
MVH /Erica

Grekland nu sa...

Instämmer, visst kan hösten vara så här härlig som du beskriver så bra! Och jättetjusiga bilder!

Fritt ur hjärtat sa...

Erica, jag valde det positiva. Bilderna passade liksom bäst til det:-)

Grekland, ja man är tacksam om det är någon dag då och då. Fast en fin lång höst är förstås drömmen.

StrandMamman sa...

Oj oj så fina bilder du får med din nya kamera!! Du förmedlar verkligen höstkänslor och höststämning! Hoppas du har en höstig mysig helg :) Kram!

Fritt ur hjärtat sa...

StrandMamma, tack:-) Den nya kameran är guld. Jag törs så mycket, kanske beror delvis på fotokursen också...
Helgen går i diset, regnet och blåstens tecken, inte hösten från sin vackraste sida.
Trevlig helg!!

olgakatt sa...

Det är rätt tänkt! Fokusera på det som är bra; det andra håller sig nog påmint ändå.
Jättefina bilder!

Fritt ur hjärtat sa...

Olgakatt, allt det andra får man ändå om man säger så;-)
Trevlig helg.

Annika sa...

Vilka vackra bilder! Håller helt med om att hösten kan vara skittråkig eller alldeles, alldeles underbar :-)

Fritt ur hjärtat sa...

Anniak, och vi väljer...alldeles, alldeles underbar;-)
Trevlig helg.

underytanjag sa...

Vackert!

Fritt ur hjärtat sa...

Underytan, tack.

Saltistjejen sa...

Vilka vackra bilder! Du har verkligen lyckats fånga hösten tycker jag!
Hoppas ni får en bra helg!
kram!

Anna, Fair and True sa...

Vilka vackra bilder! Du hade sol också vilket hjälper - det hade inte jag för mina bilder idag tyvärr :(

Olga T sa...

Härliga höstbilder!

Fritt ur hjärtat sa...

Saltis, har missat de röda löven inser jag, för de finns...

Anna, jo jag gick extra med kameran i söndags när det var så vackert.

Gärdsmygen. Tack.

Lena sa...

Om något är jobbigt, ska man alltid rikta in sig på det som är bra i situationen! Kram på dig

Fritt ur hjärtat sa...

Lena, det är en bra strategi!
Kram!

HeLena sa...

Vilka jättefina bilder!! Som du beskriver hösten gillar jag den också men ack ack ack om inte....
Ha en härlig vecka!

Anette sa...

Jättefina höstbilder! Håller med om att höstsol är något alldeles speciellt!
Önskar dig en fin måndag!

Fritt ur hjärtat sa...

HeLena, fokusera på det goda, fokusera på det goda...;-)

Anette, javisst kan det bli fantastiska bilder i höstsol och när man får sitta i den en stund. Åh så skönt.