söndag 24 januari 2010

Göteborgs filmfestival, det rörigaste jag sett.

Syster yster har frågat om jag åker med på filmfestivalen, det gör jag gärna. Vi har hittat en dag som passar och ska nu planera. Jag hittar en hemsida som verkar vara den officiella för festivalen. Där tar det stopp. Vad är det för designer som gjort den? Vad är tanken bakom? Att folk ska känna sig korkade och ge upp. Ge upp är precis det jag gjort. Valet av filmer överlåter jag med varm hand till liten syster, jag går bet. Det snurrar och flimrar framför ögonen av alla boxar med information. En del är rent oläsligt, röd text på svart bakgrund, oläsligt. Hoppas själva festivalen så småningom känns mindre rörig. För mig blir det ännu en premiär, trädgårdsmässa och bokmässa i fjol, filmfestival i år. Det borde kännas bra, kanske gör det de så småningom, just nu är jag mest irriterad, så röriga hemsidor bord inte vara tillåtna...

2 kommentarer:

olgakatt sa...

Jösses vilken röra! Jag har inte möjlighet att komma till Gbg för filmfestival men blev ändå nyfiken. Enklast är nog att leta i den blädderbara pdf-broschyren. Där finns alla filmer i register på slutet. Om du nu inte helt gett upp att välja!
Mycket nöje! Önskar jag kunde göra er sällskap, det blir väldigt sällan bio för min del.

Fritt ur hjärtat sa...

Olgakatt, det blir nog bra, men jag överlåter nog urvalet åt liten syster:-)