tisdag 9 februari 2010

Fika med en legendar.

Hämtade Annaa vid tåget och for raka spåret till Yerba. Under färden konstaterade vi samstämmigt att det räcker nu. Ja med snön alltså. Vi har fattat nu att det kan bli vinter. Vi känner att vi fotograferat färdigt, det är inte lika kul med vita vidder och det är framförallt inte roligt med varesig tåg eller bilresor. Parkeringen vid Lotsarnas var rena skämtet....
Ett steg innanför dörren på Yerba och Annaa möttes av stora famnen, jag fick reda på att jag kom i sällskap med en legendarisk journalist från Bohusläningen. Att vi kom i sällskap förvånade, det tyckte vi båda var kul:-)
Att Annaa är speciell vet jag ju, men legendar, man tackar, eller gratulerar eller vad man gör;-)
Det är lustigt med ny vänskap. Hur samtalen för en i kringelikrokar och man hela tiden har gemensamma beröringspunkter. För att göra en lång fika kort, pratade vi utan uppehåll i tre timmar. Sedan var jag bara tvungen att hämta sonen och ta "sittningarna" på kulturskolan. Annars hade vi nog suttit där än. Men vi löste en del frågor, analyserade andra och hängav oss stundom åt seriöst skvaller. Det kan vara första gången jag fikar och skvallrar med en legendar! Hur härligt som helst:-)

4 kommentarer:

Annaa M sa...

Ha ha, visst var det roligt! Tack för en trevlig eftermiddag och för skjuts Simone!

Solnasnackar´n sa...

Annaa är en legendar ty hon har skrivit om Hultmans Vhenner i Bohusläningen...

Musikanta sa...

Visst är det härligt när personkemin stämmer och man kan sitta och prata i tre timmar med någon man inte träffat förut...

Jag håller med dig - inga fler bilder på vintern, eller? Jag såg en del fantastiska istappsformationer idag i lilla Söderköping. Kanske ändå...

Fritt ur hjärtat sa...

Annaa, ja det var roligt. Höreds som något väldigt hände när vi klev innanför dörrarna:-) Tack själv det var väligt trevligt.

Loa, aha!

Musikanta, bloggen är ju ett mäktigt redskap, man märker ganska snart om man tycker och tänker lika. Jag har inte träffat så många från bloggvärlden, men de jag träffat har pasat som hand i handske.
Några snöbilder orkar vi väl knappast, men jag tycker vi gör undanag för is:-)