torsdag 18 februari 2010

Imponerande av Enn.

Slängde mig i all hast iväg på lunchteater idag. Franska vykort är ganska långt ifrån min bild av vad jag gillar, men kupletter och lite Karl-Gerhard kan ju vara bra. Tanken på soppa och att inte äta lunch ensam värmde också.
Mattias Enn, estradör, sångare och kuplettförfattare. Repertoaren rymmer många karaktärer och länder. Just idag var det Paris. Mattias är en återkommande gäst i Uddevalla och en populär sådan. Föreställningen är lättillgänglig, jag som inte är bevandrad i varesig Paris, kupletter eller franska språket kan ändå lyssna och tycka det är bra. Vin och en baugette till soppan så hade man känt sig som en fransos. Jag kände mig som hemma, kanske ligger det i namnet, mitt alltså;-)
Att jag tyckte det var bra är en sak, men han fick stående ovationer! Det är första gången jag är med om det en lunchteater. Kanske törs vi i Riksteaterförening ta hit honom också då...... Det var tydligt inte bara mig han imponerade på.

Inga kommentarer: