lördag 27 mars 2010

Nu tvättar regnet fram våren.

Vaknade av att det brusar märkligt i huset. Ligger vakan en stund och försöker lokalisera ljudet. Regn, det ösregnar, riktigt trummar mot alla ytor. Å så skönt! Inte för att jag gillar regn, inte alls. Just nu gillar jag vad regnet gör. Det tvättar och fejar bort vintern. Det skurar och fixar fram våren. Någonstans under skitiga snön har jag en trädgård. Altanen är nästan snöfri. Jag ska kasta ut det sista på gräsmattan så det smälter undan lite fortare Gräsmattan å andra sidan ser ut som våtmark. Stora sjöar överallt omöjlig att beträda. Tur vi dränerat bra under altanen, hoppas det drar sig ditåt.
Igår fick jag bort julgransbelysningen från Silverpäronet. Idag ska maken ta bort alla ljus på framsidan. Äntligen är allt efter jul och advent borta.

Jag ska på kurs. Eller kurs och kurs. Valarbetarutbildning tror jag det heter. 2 timmar på förmiddagen. Vi ska vässa argumenten om jag förstår saken rätt. Argument utifrån det nya programmet vi antog i lördags.

Därefter är det raka vägen till Frideborg där sonens orkester är med i föreställningen som spelas där idag.

Efter den är det bråttom hem och se om huset. Ikväll ska vi ha gäster. Planen var att grilla, men den är ändrad. Det går att grilla i regn men på vintern är det så kallt regn.... Kräftsoppa blir det istället, inte så illa det heller.

2 kommentarer:

Britta Sethson sa...

och här i Umeå snöar det

igen

har kommit en decimeter till sen i går

ja ja

sommaren känns långt borta

Fritt ur hjärtat sa...

Britta, å hu! Nu tycker jag riktigt synd om dig!