fredag 19 mars 2010

Show and tell, längtan.

Saltis säger längtan som tema idag.
Just nu längtar jag mycket! Jag längtar efter vår, sommar, ett spännande besked, på att operationen ska bli av ja rent av vara över. Är för tillfället sliten och trött. Inte mycket som fungerar för mig just nu, kanske därför jag längtar så mycket framåt i tiden. Annars predikar jag att man ska leva i nuet och njuta av varje dag. Det blir musik från mig idag!
Först för att illustrera sommarlängtan och därefter det fantastiska i att ha träffat rätt man, visserligen är det längesedan nu, men låten är likaväl bra och passar på temat:-)


Med detta önskar jag alla en trevlig fredag, ja till och med en trevlig helg:-)

12 kommentarer:

Annika sa...

Den Jill Johnsson är väldigt somrig och härlig! Nu vill vi ha sommar eller åtminstone vår! Trevlig helg!

Annika sa...

Ja, längtan efter våren är det nog många som har nu.
Det har varit en tuff vinter över hela norra halvklotet så alla är nog mer än redo för vårblommor.
Jag hoppas du snart får höra positivt om operation etc...
Trevlig helg.
Kram!!

Anonym sa...

Bra låtval! Här har du en till som längtar.

Kram

Grekland nu sa...

Jag kan mycket väl förstå din längtan! Och även om man försöker leva i nuet så är det nog omöjligt att inte längta bort, hem eller efter något ibland. Önskar att det du längtar efter ska slå in! Trevlig helg!

Fritt ur hjärtat sa...

Annika, jaaaa, åtminstone vår!

Annika, man kan säga att vi lever på hoppet;-)

Fritt ur hjärtat sa...

maisoui, kul att du gillar dem.

Grekland.nu, en blandning av nu och längtan är kanske optimalt, men vem kan vara optimal:-)

HeLena sa...

Jag gillar bägge låtarna jättemycket! Och ja, vååååår viiiiiiiiiiilllll viiii HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! Får väl säga att den är här nu tror jag, vi har i Sthlm +7 idag:D är väl varmare hos dig?
Jag förstår din längtan!
Ha en fin helg!

Fritt ur hjärtat sa...

HeLena, vi hade i snitt 7 också, satt på möte heldag men såg på kvällen att snöhögarna sjunkit ihop, det föder hopp!!!

Anna, Fair and True sa...

Förstår att du längtar efter att operationen redan är över! Jinder/Åkerström-låten är såååå fin!

Fritt ur hjärtat sa...

Anna, intet är som väntans tider sägs det ju men detta kan kvitta...

Saltistjejen sa...

Ja du längtan är så mycket. Och just längtan till SommarSverige kan jag ibland ha.... otroligt stark.
Vackra sånger också.
Kramar!

Fritt ur hjärtat sa...

SAltis, det är något med ljuset och värmen, sommarSverige är värt att längta till:-)