fredag 27 augusti 2010

Hur tomt är allt vad världen har;-)

Ska försöka att kort och koncis utan gnäll sätt förklarar denna vecka. Hittar ett bra ord, onödig. Ja detta har helt klart varit en vecka jag klarat mig utan.

Huvudet är tomt, helt tomt. Det som brukar slåss idéer, texter och argument om att få komma fram.
Magen är tom, har tagit tag i det där med att starat "ett nytt liv".
Huset är tomt, maken arbetar och sonen är i skolan. Det som jag trodde skulle bli skön vardag är hyfsat tomt och tråkigt.
Tömd är jag också på lust, ser inte på TV, läser inte insändare, tom på inspiration.
Tomt är också kylskåpet. Vi har planerat att handla idag, att det inte räckte ända fram är en miss. Utan sedvanlig fil och bär till frukost är starten sådär.

Det är då jag tänker på min kära farmor som hade många roliga uttryck Ett av dem och fråga mig inte var det kom ifrån var;
Hur tomt är allt vad värden har.

2 kommentarer:

Grekland nu sa...

Ja du, förr kunde man sätta ord på allting. Hoppas den här veckan var en parentes och att nästa blir full av både innehåll och inspiration!!

Fritt ur hjärtat sa...

Grekland.nu. Jo de kunde säga saker bra förr. Min farmor hade så många roliga talesätt. Veckan verkar avslutas bra i alla fall, ger lite hopp om en lugnare kommande vecka...