torsdag 2 september 2010

Alla frågor förtjänar ett svar.

Satt i Valstugan igår och slogs av hur otroligt mycket frågor det finns. Det är naturligtvis stört omöjligt att jag som ersättare i Kultur och Fritidsnämnden har alla svar. Även om mitt intresse är brinnande sätter jag mig inte in i alla frågor.
Igår gick jag bet på en, men vi är ju alltid två så det blev ett bra svar till slut.

Jag tänker på att varje fråga hur konstig vi än tycker att den är ska svara s på. Varje fråga ska bemötas med respekt. Varje fråga är viktig för just den personen som ställer den.

Blev varsamt påmind om hur någon minns mig när jag kom instormande i valstugan och frågade om partiet var för Pyroarken på Fröland. Näst kärnkraften tror jag det är den fråga som engagerat mig allra mest. De som satt i stugan just då kunde inte svaramen lovade att jag skulle bli uppringd, vilket jag också blev.

Efterhand minns jag inte själva händelsen så jätteväl, utom när jag blir påmind Men jag vet hur bra jag tyckte det var att bli tagen på allvar och att en kunnig person faktiskt ringde och tog diskussionen med mig.

Vis av detta och med gårdagens frågor ringande i öronen ska jag läsa på lite till inför nästa gång i valstugan. Det är inte bara roligt att kunna svara, det är också viktigt för den som ställer frågan att man faktiskt ger ett svar.

Inga kommentarer: