måndag 16 april 2012

På äventyr.

For till knallemarker för att vara på 200-årsfestligeheter och närvara vid årsmöte. Ulricehamn och Dalsjöfors var målen men jag gjorde resan till ett äventyr. På flera ställen i huset behövs nya textilier så jag siktade på Borås, att göra flera saker samtidigt är min melodi. Borås kändes ganska bortkastat vad gällde textilier, jag hittade ingenting som jag kunde
tänka passar i ett konferensrum. Styrde så kosan till Frittsla där en trädgårdsvän mötte upp. Hon tog mig till en tygbutik där jag fick enormt mycket hjälp och hem for jag med gardiner till 3 konferensrum, för ett överkomligt pris dessutom. I sommar vet jag vad vi gör....
Dessutom fick jag en visning i butiken som är väl värd ett besök.
Det var så mycket prylar att det bokstavligt trillade över en. Tror aldrig jag skådat något liknande. Mycket snyggt och spännande till oväntat bra priser, då är det alltid värt ett besök. Med bilen full av kassar får jag så till Ulricehamn.
Utsikten från hotellfönstret var helt okej:-)
Promenaden jag tog på morgonen gav kraft och mod för hela dagen.
Hej hallå! Det här var ju smart, en grillplatta i mitten av bordet, så undviker man brygg och bordbränder av engångsgrillar.
Skyltar på dem som finansierat bryggan, bra mycket snyggare än hur man löste det hos oss i Uddevalla.
Inte saltvatten men mina favoriter finns här ändå:-))
Avslutade med årsstämma i ett av de vackraste Folkets Hus jag sett, de vet hur man bevarar en gammal byggnad!! För mig blev det mer tändning för uppdraget att få Folkets Hus i Uddevalla att leva, kort sagt det blev ett intensivt äventyr.

Inga kommentarer: