fredag 18 maj 2012

När tiden står stilla.

Tiden flyger och jag med den, hinner inte särskilt mycket, fast jag gör massor hela tiden.
Jag har hunnit med en kurs i lönehantering, en popfestival i Husqvarna, en dag i trädgården (då det faktiskt inte regnade) massor av möten, jobb och så att ta adjö av mormor.
Efter många dygn slutade äntligen hjärtat kämpa och hon somnade stilla med oss närmaste runt sig.
Den sista av äldre äldre som försvann för mig.
Självklart blir det mycket tankar och minnen när en gammal människa dör.
För mig handlar det mest om sommarminnen i Bovallstrand, mormor var sista länken även om hon inte bott där på 30 år. Nu går vi in i en ny fas.
Än en gång tar jag avstamp i vardagen, måste efter alla vakkvällar hitta tillbaks till rutiner för arbete och hem. Maj och juni är liksom föregående månader helt fulltecknade med göromål. Trodde ju det skulle lugna ner sig lite. Måste än en gång fundera över vad som ska prioriteras bort. När man inte hinner något och det känns som om tiden står still då vet man att det är för mycket för tiden står aldrig still den rinner undan allt för fort.

Inga kommentarer: