tisdag 14 augusti 2012

Att vidga sina vyer.

Jag sitter i kultur och fritidsnämnden, som aktiv i kultur och föreningsliv tycker jag mig ha koll på läget och hoppas jag tillför något då och då.
Min vita fläck är möjligen idrotten, det var en sak så länge barnen var små och jag automatiskt hade både ridklubb och gymnastikförening i vardagen. Nu blir det mest tv, när maken tittar.
Förra året besökte jag UIS för att se en fotbollsmatch och jag går då och då på Kropps hemmamatcher. Har kommit på att jag gillar handboll, men inte fattar allt. Irriterande att inte fatta domsluten. Jag har och det är få som vet, spelat fotboll som liten, jag tror det sitter kvar en del kunskap för jag fattar domsluten. Utom när domaren  är knäpp förstås... Men jag bytte till basket, idag ser jag att det handlar om att det ska hända saker snabbt för att jag ska vara nöjd. Fotboll är så långsamt....
Efter gårdagens match mellan Oddevold och Örgryte IS har jag inte ändrat uppfattning, fotboll är långsamt. Däremot är det lätt att drabbas av stämningen;-) Jag jublade, buade och uppförde mig ungefär som alla andra. Jag till och med skällde på domaren. Sedan fick jag veta att det fanns en vip-läktare för politiker, det gör att jag måste poängtera att jag är förtroendevald, inte betald politiker, och jag betalar min biljett själv. Ifall någon tror något annat. Bli inte förvånad om jag dyker upp på en match i framtiden, det var ganska kul, även om jag tycker det går lite långsamt......

Inga kommentarer: