onsdag 26 juni 2013

Folkparkens historia lever delvis vidare.

PEAB har auktionerat ut delar av parken nu när det ska rivas och bli bostadsområde, Jag bevakade porten för att ha på jobbet och lampkransen för att ha hemma, ingen av dem hade jag råd med. Men kul att folk köper! Scenen hamnar av allt att döma i en Folkpark i Värmland, bara själva flyttprojektet går smärtfritt.
Sedan har PEAB beslutat sig för att skänka kiosken till Uddevalla kommun. Jag skrev själv det som medborgarförslag för säkert 5 år sedan om inte mer. Då sa kultur och fritidsnämnden nej. Det är ingen kommunal angelägenhet sa man. Detta visar väl hur lång tid det tar för den kommunala apparaten att mala.
Nu kommer kiosken efter renovering av elever gå vidare till Uddevalla bangolf. Strålande bra placering, inte långt ifrån sitt ursprungliga läge och den kommer inte stå som ett museiföremål utan användas och vårdas.
SÅ även om jag var före min tid och får leva med det nej jag fick då, är jag oerhört glad att en förening nu när det äntligen blir verklighet, tar över ansvaret!
Artikeln om kiosken.

Inga kommentarer: