torsdag 16 januari 2014

Fawlty Tower i Stockholm.

Dagarna 3 i huvudstaden ger och tar energi. Utbildningen jag går känns redan initialt som guld värd. Vi är många som har samma förutsättningar och förstår varandras situation. De coachsamtal vi har i smågrupper får rummet att lyfta lite. Det är nerv, oro, spänning, energi och värme. Jag tror och hoppas att vi alla växte lite, jag gjorde det i alla fall. Nu blir det en spännande väntan på vad för sorts mentor jag ska matchas med. Ung snygg i uniform tänkte jag mig ;)  Nä skämt åt sidor, det finns tydliga sidor hos mig som behöver stärkas, helt otippade sidor.
Andra helt otippade saker var hotellet, det hette bestämt Globen men var lite mer som Fawlty Tower. Visserligen bygger de i området så en del är ursäktat men bara grejen att det är näst intill omöjligt att finna entrén är ju lite spännande. I första rummet blev jag stående en lång stund innan jag till slut ringde receptionen och erkände att jag inte kunde tända ljuset.... Skämskudde.. Men när personal väl kom sa de -här kan du inte bo, vi drog ur alla proppar för det brann i ljuskontakten. HOPPLA!
Nytt rum fick jag och efter att ha lagt in väskan gick jag till centrum för att möta upp en god vän för mat och bio. På hotellet igen stöp jag i säng, jag tyckte det var kallt men men.... Så blev det en natt där jag frös som en hund. Försökte på alla sätt förstå hur jag skulle få varmare men gick bet. Som tur var fanns extratäcke så det tog jag och bara näsan förfrös. På morgonen när nyckeln skulle förnyas bad jag dem höja värmen, men jag fick istället ett annat rum. Tre rum på mindre än ett dygn, bra jobbat eller....
Frukosten ytterligare en dag senare hör jag mina kollegor som frusit, haft dubbla täcke, hål i väggarna, översvämning på toaletten,, två av dem har fått byta rum mitt i natten. När vi pratar om detta lägger sig bordet intill i samtalet, de hade inte varit lika förslagna utan sovit med kläder på, för den ena hade tvn brunnit upp. Missförstå mig rätt, det har varit jättebra, men nog är det lite märkligt.....
Onödigt spännande som jag brukar säga.

2 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Denna storyn gillar jag!

Fritt ur hjärtat sa...

Hmmm undrar ju varför, om det har något med en ny stadio att gör.....