Det skrivs om Littorin och den påstådda sexköpsaffären i varje tidning. Representanter från alla partier ska och förväntas lämna kommentarer. Tänk jag tycker det är ett sundhetstecken när flera av dem säger, de tär inte vår sak att kommentera, eller som MP säger, man ska vänta att döma folk tills de är dömda.
Tittar man i cyberrymden är det inte lika försiktigt. Littorin blir kallad både det ena och det andra. Trots att ingen ännu vet något, egentligen.
Jag önskar att vi fort som sjutton tar tillbaks debatten till politiken. Låt vara att sexköpslagen diskuteras i kölvattnet av detta. Men låt det handla om politik. Jag vill höra mer om att ungdomsarbetslösheten har skjutit i höjden, jag vill höra mer om att klyftorna i samhället har ökat, att fattigdommen blivit större, jag vill höra mer om sjukförsäkringen och de utförsäkrade, och om den påstådda rehabkedjan som bara är ett namn som inte fungerar. Jag vill kort sagt prata politik, då tror jag nämligen De Rödgröna har chans att vinna valet.
Littorin är inte Moderaterna, varken nya eller gamla, han är en partimedlem och det vet vi väl alla att ingen i något parti kan stå för vad andra faktiskt gör. Man kan hoppas att alla är sunda och bra människor, men det finns pucko i alla partier, vi får inte glömma det. Låt därför debatten handla om politik.
Expressen skriver
SVD skriver
Aftonbladet skriver
Visar inlägg med etikett Sven-otto Littorin. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Sven-otto Littorin. Visa alla inlägg
söndag 11 juli 2010
lördag 7 november 2009
Är hypnos och handpåläggning vägen till nytt arbete??
Jag skrattar högt för mig själv när jag läser Aftonbladets avslöjande om jobbcoatcher. Samtidigt är det allvarligt och knappast något att skratta åt. Hur mår de som utsätts för detta?!
Den Moderatstyrda regeringen gav arbetsförmedlingen uppdrag att upphandla jobbcoacher. Regeringen ansåg att det behövdes ett förstärkt stöd till personer som förlorat jobbet. Syftet är att göra utbudet av förmedlingstjänster större och mer diversifierat. Dokumentet är undertecknat av arbetsmarknadsminister
Sven-Otto Littorin. (klicka på dokumenten så blir det läsbart)
Läser man Aftonbladets första avslöjande Det ska tydligen komma fler. Så har Arbetsmarknadsministern lyckats. det är ett mer diversifierat nu. Hypnos, handpåläggning och annat hokus pokus höll garanterat inte arbetsförmedlingen på med.
Personligen anser jag att det vore bättre att stärka arbetsförmedlingen och skrota jobbcoacher. Över huvudtaget borde man inte skapat det här systemet. Kanske det är dags att skrota det nu? Eller vad säger Sven-Otto Littorin. Är hypnos och handpåläggning vägen till nytt arbete??
Den Moderatstyrda regeringen gav arbetsförmedlingen uppdrag att upphandla jobbcoacher. Regeringen ansåg att det behövdes ett förstärkt stöd till personer som förlorat jobbet. Syftet är att göra utbudet av förmedlingstjänster större och mer diversifierat. Dokumentet är undertecknat av arbetsmarknadsminister
Sven-Otto Littorin. (klicka på dokumenten så blir det läsbart)
Läser man Aftonbladets första avslöjande Det ska tydligen komma fler. Så har Arbetsmarknadsministern lyckats. det är ett mer diversifierat nu. Hypnos, handpåläggning och annat hokus pokus höll garanterat inte arbetsförmedlingen på med.
Personligen anser jag att det vore bättre att stärka arbetsförmedlingen och skrota jobbcoacher. Över huvudtaget borde man inte skapat det här systemet. Kanske det är dags att skrota det nu? Eller vad säger Sven-Otto Littorin. Är hypnos och handpåläggning vägen till nytt arbete??
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)