måndag 22 oktober 2007

Kaffetåren den bästa är;-))

Ja ha, måndag och med det ett nytt kafé. Vi väljer fortfarande ställen runt torget, jag går ju inte så fort med mina kryckor! Idag hamnade vi på Coofe star. Ligger på Torggatan, bredvid kondomerian. Kladdkakan var väldigt god, bullen bra och kaffet ok. Men jag tycker lokalen var sådär och priserna också.

Hittills i vår test kan man säga att 2 T hade bäst pris. Upplevelsebolaget absolut mysigast miljö och godast kaffe. Caktus känns mer som ett säkert kort, inte varken bra eller dåligt. Alltså, hittills är listan oklar...


Fick så goa kramar idag!! Känner en av lärarna på musikskolan sedan 20 år faktiskt. Idag när jag kom in sa han - Tung dag? Han inväntade inget svar utan sa att han såg att jag behövde en kram. Efter en lite stund kom han tillbaks och sa- Du behöver visst en till!!

Man blir så glad när folk som känner en, vet utan att man behöver säga något.

Jag vet också vad som står högst på fikalistan just nu. Just det, en fika ute. Här är det visserligen en "köpebulle" men det smakar mumma i naturen.




Det var igår som vi tog en tur. Vi styrde kosan mot Hullsjön, dels är det bra höstskådning, men det är också bra att ta sig fram där. Jag klarar det, ingen svår terräng. Vi fick inte mer än 25 arter men vi fick ett nytt kryss! Gråhakedopping var ny för oss! Jösses vad vi trodde vi sett fel, men vi har kollat och dubbelkollat, kan inte få det till något annat.

Det är i senaste laget för höstskådningen, men vi har inte varit ute sedan i somras!!! Jag är så glad att vi kom iväg. Känner mig lite mer som en hel människa nu. Bästa friskvården just nu, höstfärgerna och den klara luften. Hoppas det dröjer evigheter till vintern!

Inga kommentarer: