lördag 20 oktober 2007

Tack för maten!!

Måste berätta hur lyckat det blev med maten igår! Det var verkligen roligt att testa och det blev bättre än väntat. Nu vet jag inte vilken dag det var som jag hörde Sassa på radion, men det var i början av veckan.

När hon rabblade receptet och la till det sista om dekoren, då såg jag det inom mig på mitt älsklingsfat! Därför var det givet att testa. Nu har ju radion rätt dålig bild;-) Faktiskt ingen ens på receptsidan.


SÅ jag var tvungen att föreviga mästerverket!
Här med bara rotsakerna.









Men jag la direkt på Laxkuberna.
Det såg så gott ut.













Dukade ut i matsalen

och vi häpnade
över hur gott det var!


Tack Sassa för det!!



För att avsluta lika
storstilat, tog vi
receptet från
Mat Niklas.
Bär med vit choklad
och kokos, toppat med
vaniljglass.
Allt ekologiskt så klart!
Behöver jag säga att
vi länsade faten och
att recepten delades ut till
gästerna.





Så en skrytbild. Ibland får jag till det! Har säkert tagit 20 bilder för att fånga den här. Min Grekiska Vädd blommar outtröttligt än. Det är 20 oktober och den är fantastisk.
Camilla var här igår och lärde mig fixa lite med ramar och skärpa i bilderna. Men nu har jag lovat att gå med i ABF s fotoklubb. Jag tycker det är så roligt
Visst kan jag väl få skryta över den här;-)


4 kommentarer:

Anonym sa...

Så gott det ser ut! Vilken härlig färg det är på den grekiska vädden!
Vinkvink från Irene_L

Ingmarie We sa...

Intressant blogg du har Simone! Jag läser den litet då och då.....Håller med! Det ser verkligen läckert ut med laxpytten! Kan du tipsa om var jag hittar receptet?
Hälsn Ingmarie We

Fritt ur hjärtat sa...

Hej Ingmarie, roligt att se Dig här! Tack för berömmet. Jag är aldeles för aktiv för att "bara" ha en trädgårdsblogg. Min kanske blir lite spretig därför, men sådant är ju livet!
Receptet finns på radiovästs hemsida.
www.sr.se/vast
sedan tror jag det stod receptbank, ialla fall något liknande. Ha det gott! Simone

Ingmarie We sa...

Tack Simone! Nu måste jag provlaga receptet till nästa helg....

Jag tycker nog att det det är roligare att läsa litet "blandade bloggar" oxå! Trädgårdsbloggar kan vara intressanta men rena modebloggar eller inrednings-bloggar.....