onsdag 20 februari 2008

Möte i Kultur och Fritidsnämnden

Klockan rusar, trots lov är jag uppe före tuppen och förbereder hemmet så att sonen ska klara några timmar själv.Jag ska på möte med Kultur och Fritidsnämnden. Agendaninnehåller 14 punkter som det ska fattas beslut om, dessutom rätt många rapporter, men det brukar gå hyfsat fort. Jag hoppas fortfarande att vi är klara till lunch.

Mest spännande är nog förslaget om handikappbad på Skeppsviken och konstisbanan på torget. Jag vill verkligen inte ha någon isbana på torget!! Lite hånfullt tänker jag -Kan inte Magnus fixa så den kommer på Torp!

Det är ett förslag om skatehall också, men här är det mest en tidsfråga, det är ingen som tycker annat än att vi ska ha en hall!! Men med det borgerliga styret vi har måste de bilda en förening, gå ihop och driva lokal och verksamhet själv. Inte helt lätt när det är en så så specifik ungdomsgren kanske.

Appropå Torp så var mitt medborgarförslag om RV 44, på fullmäktige senast. det fick jag berättat för mig igår. Den gick till tekniska, så nu är det bara att vänta.

Louise var i tidningen idag om Lars Olsson och hans betydelse historiskt, här i Herrestad har vi Lars Olssons väg så jag har också läst på om honom. Hoppas kunna väva in honom i mina guidade turer i området så småningom.

Annars tycker jag mer att 2008 ska lyfta fram och fira att den södra infarten "Hästepallarne" fyller 100 år, men det har ingen tagit fasta på än. Synd att det inte finns övriga frågor på nämndmötena, men jag kanske kan få fram frågan på rasten vad kultur och fritid kan göra för att uppmärksamma Hästepallarne. Ja, men det tror jag bestämt att jag gör!!

Inga kommentarer: