onsdag 20 februari 2008

En flodhäst i porslinsbutik.

Nej vet ni vad. Idag uppförde jag mig som en flodhäst i en porslinsbutik!! Klumpigt som bara den. Fast jag orkar inte bry mig. Jag kom iväg i tid till gruppmötet som vi har innan Nämndmötet, Småpratar lite i korridoren och upptäcker till min fasa att en ledamot är gruvligt förkyld. Rycker min väska och kappa och säger, nej vet ni vad jag väljer att gå hem. Att sitta med någon som är så förkyld i ett så litet rum och riskera operationen på måndag, det gör jag bara inte! Jag sårade och förolämpade den förkylda, det är jag säker på. Jag vet hur det är, man tycker man är duktig som kämpar på kanske tycker man också att man är bättre mot igår, eller mot vad man varit. Fast man smittar ju ändå. Jag vet att jag ändå när som helst kan bli förkyld!! Men jag behöver ju inte arbeta för att det ska ske!

Så mina fina planer om att väcka intresse för jubileum för”Hästepallarne” gick helt i stöpet. Snopet.

Förvaltade den oväntade tiden och ringde veterinär, fick direkt. Nu är Tutti undersökt och hon har någon sorts hudåkomma… URK!! Fina är undersökt för sina nysningar men hon är frikänd, inget på luftvägarna. Vi fick beröm för vad vi ger för mat och för att pälsen var fin och de är pigga och roliga. Men som Tutti skrek när de grävde i hennes hud!! Tur jag tog över dem gratis för NU är det inte gratis längre, nästan 600 kronor idag och en spruta till… oj, oj, tur dom hamna hos mig som är så observant. Det har inte hunnit bli så mycket än, bara en liten kal fläck bakom ena örat.

Nu klämmer vi in biblioteket idag istället. Hinner med Carolines utan problem. Kanske hyr en film också, vädret är ett riktigt filmväder. Tur det är lov så det känns okej att slöa!

Inga kommentarer: