lördag 29 mars 2008

EFIT 06.15- 18.15

Mitt första EFIT!! Trodde väl aldrig att jag skulle ha något att fotografera, suttit inne hela dagen och känner inte att jag gjort något... men, men...
06.15 Vaknar som vanligt tidigt, behöver smärtlindring. Tar tablett och ligger kvar tills den verkar.

07.15 Kaffe och Bohusläningen, en fantastisk start på dagen. Inte blev det sämre av att "mina" favoritkillar var på helsida! Kristian är en otroligt mysig kapten och Fredriks mat är värd att mörda för!

08.15 Fina och Gullan får frukost. (MARSVIN)

09.15. Rullar med rullstolen ut i köket för att kolla ut. Tittar spänt på hur snön försvinner.


10.15. Precis på väg in i duschen.
11.15 sitter allt för länge vid datorn. Spindelharpa och blogg.

12.15 Handräckning när sonen städar burarna. 4 Marsvin, Fina, Gullan, Tutti & Frutti.

13.15 ÄNTLIGEN!! Strykbrädan i sitthöjd, suttit i rullstolen och fixat en del av stryktvätten.


14.15 På rygg i soffan. Benet i högläge. Sonen ser på tecknat, jag slumrar.

15.15 Lässtund med allt inom räckhåll.

16.15 RASTLÖS. Rullar omkring i huset och tittar ut genom fönstren.

17.15. Reprisen på "Så ska det låta". Ryggläge och högläge, igen.

18.15. Kvällsmat, middag. Vi skulle grillat men det regnar så det fick bli i ugnen. Tar första glaset vin sedan operationen, väldigt gott till just den här maten.
Nu tar jag kväll:-)) Tack ni som håller i detta, det har varit roligt!


10 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
kikar runt från EFIT och är själv nybörjare idag :) önskar er en skön kväll och God Natt

//Mamman

Anonym sa...

Ser att du är ny på "efit", välkommen i gänget! Själv har jag inte hunnit lagt ut bilder under dagen men nu så... finns dom där.

Anonym sa...

Grattis till första EFIT-dagen. Du ser...det går att fota fast man "bara" är inne :O)
Lycka till i fortsättningen

Anonym sa...

Hejsan...

Kikat in din efit dag :)

Ha det så fint.
kram Gurkiss

Anonym sa...

Hej hej, jag var här och tittade på din efitdag!

Har inte heller hållit på så länge men man fastnar ;)

Välkommen in till mig med // Trulsan

Anonym sa...

Kikar tillbaka hos dig... ;-) Kul att få se din dag!!! :-D Söt hamster (?) ni har!!! :-)

Cattis sa...

se, det gick ju bra!
många fina bilder
Vad är det som bor i burarna mer än hamster? eller är det hamstrar i bägge?

Vet inte vad du opererats för men hoppas du kryar på dig!

kram
Cattis

Fritt ur hjärtat sa...

Hej alla och tack för kommentarer, man är ju så rädd att bli tråkig. Men jag har förstått att vi alla gör på samma sätt, verligen skildrar vår dag.
Cattis- Det är Marsvin i burarna. 2 i varje. Jag brukar säga att skollnaden på Hamster och Marsvin är att Hamstarar inte finns... De är nattdjur och sover när man är vaken och vill gosa med dem, medan Marsvin är dagaktiva, hanterbara i storlek och väldigt trevliga. Personligheter varje djur, lite som barn av de 4 vi har är alla olika i sitt sätt att vara, det är kul!

Annika sa...

Kikar in på din EFIT-dag :-). Det är kul att titta på folks vardag i bilder även om det egentligen inte hänt nånting under dagen. Det är ju oftast så som vardagen är!

Lullun sa...

Det gick ju galant med första EFIT'en. Ja, morgon med Bohusläningen är ju ett måste när man befinner sig där hemmavid! :-)