söndag 30 mars 2008

Skönt med sovmorgon.

Ett av mina mindre trevliga drag är att jag aldrig kan sova på morgonen. Jag brukar vakna vid 4- 5 men ligga kvar till 6 tiden, kan inte med att gå upp tidigare. Idag gick jag som vanligt upp 06.15, sätter på kaffet och sätter mig vid datorn. Klockan är nästan halv åtta!! Vad skönt med sovmorgon.....Får be maken ändra klockor, det glömde han tydligen igår;-)

Idag ska jag på S medlemsmöte. Området jag bor i är ett av de mest expansiva i hela kommunen. Men det innebär ju också en massa för närområdena. Promenadstigar försvinner, trafiken ökar markant och lekområden försvinner. Idag har S föreningen i området bjudit in till öppet möte. Vad vill de som bor här, att man tänker på och driver är frågan. På inbjudan är mitt medborgarförslag om bullervall och ett annat om ålderdomshem på Smedseröd.

Öppna möten brukar inte locka speciellt många så jag är tveksam.... Men maken var på årsmöte i Vägföreningen och där hade frågan om bullervall kommit upp, så kanske om någon verkligen läst inbjudan att det kan locka. Vi har tjänstemän som håller på med planarbete som gäster så det kan nog bli riktigt bra.

Mötet krockar med trädgårdsamatörerna! Så trist jag avskyr verkligen att välja, men eftersom jag kanske måste prata om medborgarförslaget så blir det S möte för mig idag.

Klockan 15.00 i Misteröds Grannskapsstuga. Kom du också.

Inga kommentarer: