onsdag 2 juli 2008

Frågan måste ställas!

Nu skulle jag kunna slå mig för bröstet och säga, vad var det jag sa.... men sådan är inte jag. Dock kan jag med tillfredsställelse se att Uddevallas värsta populist får smäll på fingrarna från alla håll. Tyvärr är jag en så simpel människa att det gläder mig. Uddevallamodellen är har jag hävdat länge, djupt orättvis. Jag skrev om det liteHÄR
och rätt mycket om partiet HÄR.

Redan i augusti för snart ett år sedan skrev jag om det på min första
BLOGG X2, jag ser att mina åsikter inte ändrats, det var ju skönt;-)

När nu dessutom talet om jäv kommer på tapeten blir jag bara trött, det är en nonchalans utan like!!! På Kultur och fritidsnämndens möte pratar vi om det ständigt, folk lämnar sammanträdet för att de har vänner i en förening vi skall ta beslut om!!! Ingen vill ha något i ryggen sedan. Det kommer att bli så för mig också så småningom vad gäller Uddevalla Riksteaterförening, men det är jag medveten om.

Att höra denne man, som det faktiskt handlar om i fullmäktiges talarstol, är något jag önskar alla ville göra. Ja blir nämligen rädd. Söndring, grova anklagelser och att slå sig själv för bröstet, det är vad jag upplever, nu gäller det att sätta ner foten för övriga i alliansen, hur länge skall ni dansa som marionetter efter denne mans sopkvast?! Frågan måste ställas!!

2 kommentarer:

Wickans värld sa...

Ahh, nu först ser jag - ännu en teatermänniska!! Sitter med i vår lilla förening här på orten. Den roligaste förening jag varit med i någonsin!! Antar att du också brukar vara i Hallunda? =)

(Vi ska också ha Lill-Babs i höst!)

Läste lite om artikeln från aftonbladet om barnomsorgen, ska läsa vidare sen i kväll...

Ha en trevlig dag!

Fritt ur hjärtat sa...

wickans värld, visst är här en teaerivrare till:-) Det är mitt andra år is tyrelsen, första som ordförande, så Hallunda har jag inte varit på, planerar till hösten men det beroro på när jag skall opereras.