söndag 21 september 2008

En uppvaktning som heter duga!

Lördag 20 september, en dag som går till historien. Det har varit mycket tissel och tassel, allt skulle klaffa och bli bra. Det blev det! Själv föremålet för allt smygande var nog rätt omedveten....Pappa visste att han skulle bli hämtad lördag halv sex. Men jag nöjer mig inte med att gå på Lill-babs, jag hade planerat så att hans syskon med respektive också skulle komma dit, när vi redan satt dök de upp, han blev glad och förvånad. Pappa har fyllt jämt och skulle uppvaktas rejält!!

Som av en händelse:-) hade jag pratat med producent så att pappa skulle bli uppvaktad av stjärnan själv. Jag misstänkte att han skulle bli förfärligt generad men det gick över förväntan, rörd och glad blev han förstås, vad annat kan man bli av en kyss på pannan en egen sång och hela Östrabo som sjunger och hurrar.

Jag behöver inte recensera, det var så bra att det var stående ovationer och människor efteråt var lyriska över hennes förträfflighet. Måste erkänna att jag blev tagen, hon har mycket personliga texter och en del om livet på gott och ont. Jag grät så det skvala. Är labil just nu och gråter mer än vanligt, det gick bara inte att låta bli. Hon trollband oss och berättade så personligt om sig om sin familj, om lycka och sorg.

Jag satt som vanligt i mitten längst fram och blev framvinkad att resa mig för att få den röda näsan när hon sjöng den om att man ska bli en clown. Det gick knappt men det gick, avståndet var inte längre än att jag kunde luta mig framåt och hålla i scenen, det syns inte på mig sittande att jag inte kan gå... vill ju inte förstöra något nummer så det var bara att offra sig;-)) Lill-babs klarade av tre klädbyte och ett skobyte, för klacken gick av. Vilken stjärna hon klarade det galant! Tänk att ha likadana boots i reserv,vilken rutin! Kontakten med publiken blev påtaglig för just min familj vill jag lova, hon sjöng för båda mina farbröder, satt i knät och busade och mina fastrar skrek av skratt, en bonus jag inte kunnat räkna ut. Jag fick många roliga foto som farbröderna skall få för att kunna bevisa sitt skryt;-)

Efter showen åkte vi hem till oss och där hade maken förberett så det var skaldjur med gott bröd och goda dippsåser. Dukat fint hade jag gjort tidigare på dagen och dagen till ära hade vi till och med fått upp de nya gardinerna.

Kvällen går till historien på mer än ett sätt, min ena farbror och maken har inte träffats så mycket förut och det visade sig att de hela tiden trumfade över varandra med roliga historier. Många skratt blev det!

Vi prövade en ny efterätt och gjorde i Irishkoffe i nya glas, inköpta just för dagen. Jag vågar lugnt påstå att pappa blev uppvaktad så det räcker och blir över, detta kommer han att minnas!

7 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Vilken kväll det måste ha varit.

Fritt ur hjärtat sa...

hannele, tacksamt när något blir så lyckat!

Cecilia sa...

Ja det var verkligen en uppvaktning som heter duga.Vilket minne för livet för er alla!

Anonym sa...

Lillbabs är väl vårt största proffs i landet. Visst finns det större stjärnor, men ingen når upp till hennes professionalism.
En sådan härlig helkväll ni haft!
Christer.

Fritt ur hjärtat sa...

cecilia, jo vi kommer alla att ha med oss det här, plus känslan av att pappa blev så glad!

Christer, du har säkert rätt, jag var väldigt imponerad över hennes ork, närhet och utstrålning. Sannerligen en helkväll, den känns än;-)

Peter Barlach sa...

Wow! Jag säger wow! Får jag sitta i ditt knä när jag kommer?

Krya på dig, så ses vi snart.

Kram

Peter

Fritt ur hjärtat sa...

Peter, Jag tror rullstolen välter om man är två:-) Fast en kram och en lunch skulle sitta fint!! Ja, vi ses snart!! Jag har fått telefonnumret och förmedlat det vidare. Tack!