söndag 21 september 2008

Säng säng säng sova sova.

Vilsamt idag skulle man utan överdrift kunna säga. Länge skrotade vi i morgonrock och röjde disk och långbord. Först när sonens kompisar började trilla in kom vi på att vi borde klä oss... Om vi hade lust och massor av ambitioner igår, var de som bortblåst idag. Visserligen har vi varit på en långpromenad, tvättat och möblera tillbaks matsalsmöbeln, men det har gått sakta. Ingen av oss har kört bil idag, så roligt hade vi igår:-) Fast jag är ju som vanligt måttlig, nu med mediciner och illamående blir jag inte precis någon stordrickare heller. Men klockan gick och det blev sent. Så trött kan man väl få vara ändå.

Om allt planerande för kvällen igår hållit mina tankar i schack så är det slut på det nu! I vilans tecken följer också tid att tänka, det är något jag helst undviker. Det är måndag kvar bara, jag har massor jag vill göra innan det är dags!! Hur skall det gå?? Jag vill inte! Måste klämma in lite "göra" efter läkarbesöket på tisdag och innan inskrivningen på onsdag. Vet inte direkt om det blir något bloggande. Förutom att jag skall ge mig på ett par, tre fredagstema och posta i förväg. Den som lever får se. Nu skall jag göra något jag längtat efter hela dagen! SOVA!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men snart är ju eländet över och benet bra igen! Tänk när du kan ta dina första steg utan smärta:-)
Christer vid transjön.

Fritt ur hjärtat sa...

Christer, det är så längesedan jag inte hade ont att jag inte kan minnas hur det var. Tänk att kunna gå!! Jag längtar!

Lena sa...

Visst är det, på sätt och vis, skönt att ha såna dagar ibland. Man får naturligtvis lite dåligt samvete, men vad gör det. Ingen tar sysslorna ifån en...
KRAMEN!

Lena sa...

Visst är det, på sätt och vis, skönt att ha såna dagar ibland. Man får naturligtvis lite dåligt samvete, men vad gör det. Ingen tar sysslorna ifån en...
KRAMEN!