lördag 15 november 2008

Magiskt!

Jag hade drömt om det men inte riktigt vågat hoppats. Inget märkvärdigt alls egentligen, jag hoppades på att Uddevallapubliken skulle vara SÅÅÅÅ bra,våga bjuda på sig och bli bäst.
Det gjorde den.

Vi var förtvivlade över biljettförsäljningen för ett tag sedan. Peter drog igång kampanj, tidningarna skrev inför reportage och radion hade halvtimmas intervju. Tillsammans med de som vann biljetter i radio och Peters egen gästlista med bloggare kom det över 60 personer! Det var verkligen otroligt. Dock tar salen 100 så vi kunde gott varit 40 till med tanke på det som bjöds.

Föreställningen med Heliga familjen var magisk! Den går till historien och vi kan bara beklaga de som inte litade på föreningens omdöme när vi utlovar kvalité. Ni missade något fantastiskt!

Jag skrattade så jag skrek, grät så tårarna sprutade och applåderade så det gjorde ont i händerna. Tre extranummer och stående ovationer. Det finns inte mycket att tillägga. Peter Barlach med Heliga familjen var magiskt!!

Uppdaterat! Även Peter tyckte det var magiskt.

5 kommentarer:

Cecilia sa...

Vad roligt att det var så lyckat.Var det mycket folk som kom till slut?
Hoppas du sover gott nu vid det här laget för klockan är över 1 hos er!!

Fritt ur hjärtat sa...

Cecilia, kom i säng bortåt tvåtiden. Ovanligt för att vara mig. Det komöver 60 personer till slut! Otroligt bra med tanke på försäljningssiffrorna i början på veckan. Fast lokalen tar 100 så det kunde varit 40 till! Skriver i det i texten, kanske fler funderar;-)

Peter Barlach sa...

Jag skiter fullständigt i de 40 som inte var där. Ni 60 som var där var som 60 miljoner. Tack för ett superarrangemang och för att jag fick uppleva en sån här kväll i livet.

Tack också för härlig lunch och allt. Puss!

Fritt ur hjärtat sa...

Peter, en god artist uppträder för dem som är där. Det gjorde du med bravur. Men jag är arrangör, då får jag sörja de som inte kommer. Mest sörjer jag att de missade dig;-) Jag är stolt över att vara arrangör med den publiken, det måste jag medge! Har pratat med många efteråt som sagt, om bara fler vetat...så bra han var!
Pussas vi mer nu blir Gerhard avundsjuk, fast du sjöng om honon
:-))PUSS.

Lena sa...

Jag vet ju lite grann vem Peter Barlach är via dina inlägg och "Halv åtta hos mig", annars ingenting om honom eller hans föreställning. Jag är i alla fall glad att det blev lyckat.
KRAMEN!