lördag 15 november 2008

Något väldigt ovanligt.

Under bandaget har jag varit idag. Inte lyft av plåster eller så, men det ligger ett tryckförband och de har jag lyft bort. Kände att det kliade på benet och ned i foten. Penicillinet är i stor dos rätt i benet så en allergisk reaktion hade väl inte varit oväntad. Men jag ser inget! SKÖNT! Det var bara att kila tillbaks, sätta på bandaget igen och så var det bra.

Har klarat av Torp, köpt räkor och vin, det blir räkor två dar på rad för vi hade räksoppa igår. Bäst att passa på när det är säsong. Efter föreställningen ikväll skall ett par kompisar med hem och då är räkor väldigt lättvindigt. Gott bröd och några kalla såser bara.

Funderar på om jag törs ta ett glas vin, penicillin och vin skall man ju undvika. Fast om det är i benet;-) Funderar dessutom på om jag törs sätta på mig mina nya Gudrun Sjödenkläder..Får väl se, det ger sig. Inte går jag naken i alla fall:-)

Nu skall jag göra något väldigt ovanligt! Jag skall lägga mig och vila:-)


7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Undrar om du tar på dig Gudruns kläder - hoppas det! ;)
Hälsningar
Ulla

Anonym sa...

Tänk att klåda i ett sår kan vara positivt :-) Då har det ju börjat läka. Skippa vinet!! Effekten på pnicilinet lär ju bli sämre redan i låga nivåer med alkohol har jag hört. Bättre att dricka något annat gott istället.
Christer.

Fritt ur hjärtat sa...

Ulla, inga Gudrunkläder...insåg att jag skulle prata innan föreställningen så det blev "uniformen". Då tar jag Gudrunkläderna till fint när jag skall på julbord på lördag!! Då är jag privat! Nästan ännu roligare:-)

Christer. Så korkad jag känner mig!" Det vet jag ju att det kliar av att det läker. Var helt inställd på att det skulle vara problem;-)) Ett glas vin blev det allt....

Marianne sa...

Jippiiiii!!!!! Läkning på G! I LIKE! Och jag blir GLAD av att du skrattade så tårarna sprutade på föreställningen! Jag gillar den där Peter Barlach som får dig att skratta så! Du kan hälsa honom att han har ett fan i Kairo (som visserligen inte har den blekaste om vem han är, men det gör inget).

Anna, Fair and True sa...

Ta ett glas vin du! Inget farligt kan hända förutom att pencillinets effekt kan avta lite.

Fritt ur hjärtat sa...

marianne, ja det äre verkligen befriande! Både att få skratta så hysteriskt och att läkningen är på G. Jag har hälsat Peter att han har fans i Kairo;-)

anna, jo då det slank allt ner ett glas, en likör också förresten!

Lena sa...

Inte farligt att dricka alkohol tills m penicillin. Effekten kan försämras något, men inte mycket. Mest en skröna, enl sjukvårdspersonal jag känner.
KRAMEN!