fredag 14 november 2008

Tack, Tack, Tack!

De är de små, små detaljerna som görét. Idag blev det så tydligt igen. Jag har mycket att vara tacksam för!

Maken var hemma och skötte allt när Peter Barlach var här på lunch. Så otroligt skönt att ha någon som sköter markservicen! Tack.

Det kom ett paket på posten. En hemlig beundrarinna, tänk va!! Jag fnissar av förtjusning. Någon gillar min blogg tänker på mig när jag är opererad och skickar mig böcker i present! Det är så snällt att det inte finns!! Tack, tack, Tusen tack!

Vännen P kommer för sedvanligt fredagsmys och han har maten med sig! Tack nu är vi mätta och goda.

Gunnar har garanterat Uddevallas mest lästa blogg. Han har utan att jag tjatat;-) Lagt upp reklam för föreställningen imorgon!! Tack, Tack, Tusen Tack!!

Slutligen har jag hittat en blogg, helt ny för mig. Men med ett inlägg så starkt att man blir glad. Läs mamma mummels inlägg, jag vill bara säga tack, för att jag fick läsa det här!!

Nu önskar jag alla en trevlig fredagkväll!!

6 kommentarer:

Cecilia sa...

Nä det var som tusan...hade du Peter Barlach hemma på lunch.......Hoppas att ni har en trevlig kväll!

Marianne sa...

Å vad gulligt att skicka böcker till dig! Vilken jättefin människa!

Alltså, nu ska jag göra bort mig, men vem är Peter Barlach? Jag förstår att han är kändis, men jag har nog varit borta för länge?

Kram!

Fritt ur hjärtat sa...

Cecilia, jo du. Peter Barlach himself! Han åkte extra på ledig dag från Gbg för att göra radio här om föreställningen imorgon! DÅ var det minsta jag kunde göra att bjuda på lunch. Skall se föreställningen med honom imorgon och det blir så klart extra nu när man pratat så länge!

marianne, bokpaketet ja, jag fick läsa brevet flera gånger innan jag fattade! Blev så otroligt rörd, så himla omtänksamt.

Nej då du gör inte bort dig när du inte vet vem Peter är, han är rätt ny i offentligheten eller vad man säger.
Författare, ståuppmusiker, och trubadur. Just nu på Riksteaterturne med sin egen föreställning Heliga familjen. Sista tiden har han också varit i TV, morgonsoffan hos Malou och i en ny serie som heter "Halv åtta hos mig". Supertrevlig kille. Ser verkligen fram emot föreställningen imorgon!

Anonym sa...

Chili är uppe igen , så nu är det både länkat och kopierat till Mammas mummel.

Fritt ur hjärtat sa...

ewa, Då skall jag kika in igen, det har inte gått på ett tag. Visst var det otroligt välformulerat! Toppen att du länkar.

Anonym sa...

Börge's server rasade, tog en stund att fixa. Men nu ska allt funka. Chili är något sur för att hon inte fått bubbla.