fredag 27 mars 2009

Show and tell, Fredagstema

Fortfarande Erica som håller i temat. Om jag vann 10miljoner kronor...ska jag spåna om idag. Just idag är det lätt:-) Jag befinner mig i Stockholm på Trädgårdsmässan. Gissa om jag skulle handla hejdlöst här.... :-)
Dessutom skulle ny tubkikare och kamera inte längre stå på önskelistan, de skulle inhandlas pronto!

Jag skulle betala mitt och mina syskons hus, ge oss lite bättre bilar. Lägga undan lite till mina barn. Välgörenhet skulle få sin del, kanske ett
fadderbarn till. Dessutom skulle jag alltid klä mig i kläder jag gillar. Sådana jag idag väljer bort av ekonomiska skäl. Fast egentligen är jag ju inte med idag! *HIHI* Jag är på egen hotellsemester. Enkelrum och egentid, verklig lyx! Träffar andra trädgårdstokar. Frossar i föreläsningar och stånd med allt för trädgård. Jag har träffat Ulla, ni vet som kommenterar här ganska ofta. Ska dessutom träffa Marianne i Kairo, nu i Stockholm. Vilken resa va! Tänk då om jag hade pengar:-))

Idag är det min mors födelsedag så jag passar på att gratulera, trots att jag vet att hon inte läser min blogg.

Trevlig helg önskar jag er alla!!
Jag kommer hem lagom till följa med fältbiologerna upp på Skansberget och titta på när Uddevalla släcker ljuset:-)


16 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Tack för en trevlig dag igår!
Ulla

Anne sa...

Vad roligt med trädgårdsmässa, du kommer säkert åka hem med massor av inspiration.
Javisst, tänk vad mycket man skulle kunna göra om man bara sådär vann 10 miljoner. Skön tanke...
Förresten, vad är en tubkikare?

Erica sa...

Låter som väldigt härliga drömmar. Hoppas att de slår in en vacker dag :)

Hoppas du får en bra helg!

Taina sa...

Ja men då befinner du dig i en riktig drömvärld nu då! Lite pengar på det skulle ha suttit fint ;)
Ha en trevlig helg!

Annika sa...

VAD kul att du ska träffa marianne!!! LYLLOS!!
Och vad roligt att du är i Sthlm!! NJUT!!
NU ska vi bara hoppas på storkovan också---
Ha en fin helg!!

Anna, Fair and True sa...

Låter som du skulle ta ett gäng vettiga beslut. Inte bli en sådan som hamnar i Aftonbladet "Mitt liv blev hemskt efter att jag vann storvinsten: sprätte allt på X" ;)

Västmanländskan sa...

Trevlig helg! :)

Anonym sa...

Vilken härlig resa du är på! Trädgårdsmässa och bloggträffar - låter helt perfekt! Ser framemot att höra hur det har varit när du kommer tillbaka.
Trevlig helg!

Anonym sa...

Trädgårdsmässan skulle jag också vilja besöka, vad roligt det låter!

Ha det så trevligt på mässan och träffarna med bloggvänner!

leopardia sa...

Jag tänkte ett tag söka jobb på den där trädgårdsmässan, för att det verkade så roligt, men det var tur att jag inte gjorde det, för här sitter jag med massa plugg...
Hoppas du har det trevligt i sthlm! Och grattis till mamma!

Fritt ur hjärtat sa...

Ulla, tack själv. Verkligen jätte trevligt!!

Anne, jo där hade gått att handla lovar jag. Fast då hade jag fått ha bärhjälp med;-) En tubkikare är en kikare med ett öga på stativ och oftast enorm förstorning. Fågelskådare använder dem. Ser ut som stjärnkikare ungefär.

Fritt ur hjärtat sa...

Erica, jo jag postade ju inlägget redan på onsdag så jag visste inte riktigt vad som väntade. Men drömmarna gäller ju oberoende av mässan...

Taina, rena drömvärlden!

Annika, ja det är verkligen helt fantastiskt att det kan stämma så! Lite penger skulle inte sitta fel
:-)

Fritt ur hjärtat sa...

Anna, nej inga löpsedlar för mig
:-) Jag är rätt klok...

Västmanländskan, tack!

petchie, jo helt otroligt lyckat tänk att det stämde så bra!

Fritt ur hjärtat sa...

Marskatten jo jag är ju extremt trädgårdsintresserad så det är verkligen en höjdare.

leopardia, jobba där verkar vara riktigt jobbigt! Vilket tempo.

Anonym sa...

Nu släcker vi ner här!
Ulla

Soldanella sa...

Var själv där på torsdagen.
Tyckte det var bra tryck på mässan, tom plånbok och alldeles för många timmar för egna tankar.. typ .. vad borde man göra Egentligen och så.. men man överlever och njöt av stunden. Hoppas du hade trevligt.

//S