söndag 29 mars 2009

Mässrapport. Torsdagen.

5.40 är okristligt tidigt! Till och med för en morgonmänniska som jag. Allt var förberett så det räckte att gå upp 4.30, för kaffe och tidning. Jag hade min bage i Dra-maten så det var lättmanövrerat. Tåget anlände stationen i Stockholm på utsatt tid och där mötte Ulla upp. Ulla höll utkik efter en dam med krulligt hår och Dra-maten. Förstår inte alls hur hon kunde hitta mig;-)

Vi tog oss till pendeln och avancerade mot mässan. På pendeln hamnade jag bredvid Vera, en vän från forumet. Vilket sammanträffande! Ulla och jag som aldrig träffats visade sig vara väldigt lika! Likadan humor, rätt lika tycke och smak. Vi hade gjort upp att ta en förmiddagsfika men blev tillsammans hela dagen. Fantastiskt roligt!
Första bilden. Päsklilja, låter rätt ovanligt, men ser bekant ut:-) När vi gått en stund satte vi oss för kaffe och macka, passade in det väl och kunde lyssna på Hannu, som hastade förbi och hälsade. Sedär jag fick min träff:-) Allt jag såg var inte vackert....det här ser så konstgjort ut. De är dock alldeles äkta och man kan inte annat än förundras över arbetet.
Jag som ständigt lägger igen för att underlätta arbetet för kroppen, blev glad av bilder på sten och betong. Det måste inte bli trist. Jag fick mycket inspiration och idéer.
Prylar, detaljer och inredning fanns hur mycket som helst! Jag hade behövt en lastbil... Kanske tur jag åkte tåg. Valde verkligen noga. Köpte egentligen inget dag ett. Intrycken var för många. Valde och funderade över natten för att göra inköpen dag 2. Vilket var en av fördelarna med 2 dagar.
Här t.ex. bestämde jag mig för att köpa 2 toppar och ha till min nya spaljé som är på G. Det här ståndet hittade jag inte igen så det inköpet gick om intet. När klockan närmade sig 16 var jag så trött så trött. Ulla och jag tackade varandra för sällskapet och bröt upp. Jag hade 50 meter till hotellet. Benet var så svullet att byxorna stasade över knät. Jag sa till mig att nu var det sängläge tills nästa dag.

Väl uppe på rummet fick jag se att de hade badkar! Då tog jag det långa benet före, på pendeln och in till centrum. Köpte en halvflaska vin, nötter, hårinpackning och skumbad. Sedan raskt ut igen. Tappade upp ett hett bad och låg sedan där i timvis, med benen i högläge. På natten drömde jag mardrömmar om julrosor, hur ska man kunna välja?! Men det blir en historia för fredagens rapport. Jag hade en fantastisk första mässdag och tvekar inte på att detta kommer att bli en ovana för mig....Det kommer rapport om Fredagen inom kort....

Naturligtvis har jag gjort ett
album med mässbilder.

11 kommentarer:

Mitt i livet sa...

Hoppas på massa inspirerande betongbilder från mässan. Måste få lite ordning på min entré snart! Barnen föreslog visserligen asfalt ;-) Snacka om ungar som egentligen trivs i stan!

Anonym sa...

Hej!
Måste säga att jag gillade din helomvändning när du upptäckte badkaret ;) - Häftigt och härligt! Det var kul att se dina bilder, jag ångrade också att jag inte köpte en knopp! Och julrosorna - men, det var det där med att bära!;=(
Ulla från ett gråmulet Stockholm

Fritt ur hjärtat sa...

Anna, då blir du besviken, jag tog inte så många betongbilder..mest insöp jag atmosfären och fick idéer. Asfalt är värdelöst....ogräs växer igenom. plattor kan man flytta och rensa då och då...

Ulla, jo det var en helomvändning, men det var det värt! Ja jag ångrar också att jag inte köpte knoppar när jag såg dem! Däremot köpte jag 3 julrosor. Bilder kommer!

Solnasnackar´n sa...

Mycket mysig reserapport!

The cottage by the Cranelake sa...

Ingen dum idé du fick när du såg badet :-)
Hoppas på bilder av dina inköp också!
Christer.

Fritt ur hjärtat sa...

Loa, tack :-)

Christer, jo badkar får fart på mig:-) Inköpen kommer allt!

Annaa M sa...

Men oj, inte visste jag att du skulle bo på gångavstånd, för mig alltså, härifrån! Då hade jag ju kunnat bistå med den där flaskan rödtjut utan att du hade behövt ta dig in till stan!

Låter som du haft en bra resa. Synd att du inte fick bättre väder bara.

Anonym sa...

Ha, ha, ha - jag undrar om det inte var badskummet som hägrade mest! ;) Och fredagen bjöd på strålande vårväder!
Ulla

Fritt ur hjärtat sa...

Annaa, inte kan jag Stockholm så jag vet vart du bor! Vi kunde ju delat på en flaska:-) Resan var bra, vädret en utmaning.

Ulla, Jo badskum var det som slog mig först! :-) VÅRVÄDER...var var du;-)

Anonym sa...

Ha, ha, ha ;) ;) - jag menade ju torsdagen! Ha, ha, ha!
Oj, oj, oj - så tokigt det kan bli - på fredagen var det ju skitväder!
Ulla

Lena sa...

Wow, vad underbart! En sån mässa skulle jag med vilja komma på. Härligt. KRAMEN!