tisdag 16 februari 2010

Intet är som väntans tider.

Har inte fått posten än idag, jag väntar varje dag. Har ännu inte fått någon operationstid. Om jag bara får veta när blir allt lättare. Nu försöker jag planera men vet egentligen inte alls om jag är flyttbar eller ens hemma. Vi har planerat sonens födelsedagskalas nästa vecka nu i alla fall. Kommer det en kallelse idag lär jag inte bli opererad nästa vecka ändå. En sak i taget. Dag läggs till dag. Det är faktiskt hemskt. Inte så att jag idag fruktar operationen utan just all ovisshet. Hur mycket vågar jag planera? Har tagit mig friheter ekonomiskt och beställt böcker. Förra gången lånade jag böcker. Maken skulle då sköta att de lämnades i tid och byta till nya. Det blev problem när de jag siktat in mig på var utlånade och han skulle lösa det med egen fantasi. Nu har jag shoppat loss istället Pocket! Vad gjorde människan innan pocketboken;-) Jag som inte har kraft i armen att hålla en vanlig bok är extra tacksam över pocketformatet. Att de går att köpa utan konkurs är också ett plus. Så nu går jag verkligen i väntans tider. Väntar på operationen och på att få börja läsa de senaste nyförvärven. Denna gång innehöll paketet 7 böcker, sammanlagt har jag nog ett lager på drygt 20. Får jag önska lite sol också så ska jag överleva i rullstol på altanen. Men först behöver jag en operationstid, den vill jag inte vänta längre på.

3 kommentarer:

Annaa M sa...

Jobbigt att behöva vänta så där!

Ett litet tips; spar Dödgrävarens dotter till en dag då du mår riktigt bra. Det är så mycket elände i den. Gjorde mig omedelbart av med mitt ex efter att ha plågat mig igenom det.

Anonym sa...

Dödgrävarens dotter har jag också läst. Ett land i gryningen skulle jag vilja läsa. Kan ju inte heller hålla i en bok. Det blir endast pocket och bara några få sidor liggandes,suck...
Men ljudböcker är till stor hjälp för mig.

Bra att du laddade upp, då blir tiden efter operationen säkert mycket lättare :)

Fritt ur hjärtat sa...

Annaa, riktigt jobbigt. Vet ju inte vad jag vågar företa mig.
Bra tips spar den tills efteråt kanske. Idag blev det 10 till ur rean så jag klarar mig...

Kristallina, jag har inte råd att köpa ljudböcker och nu ville jag inte låna, annars är det verkligen perfekt. Nu har jag att göra länge!