lördag 12 februari 2011

Attan också, jag får nog reservera mig igen!

När jag hörde de lokala nyheterna på radio igår och senare läste Bohusläningen på nätet att Starke Arvids namn ska säljas/bytas, kunde jag inte riktigt ta påståendet att Uddevalla kommun skulle vara intresserad, på allvar. Det finns väl ingen normal funtad människa som tycker det är okej tänkte jag.... Varför vill inte Starke Arvid fortsätta? Bär det sig inte, ger det inte den PR man räknat med? Det får nog inte jag något svar på, men jag undrar sådär spontant i alla fall... Idag i tidningen läser jag att man från politikens sida INTE ALLS ÄR FRÄMMANDE FÖR FÖRSLAGET!
Jag får dåndimpen.
Vad tänker man?! Att vi döper om en fotbollsarena i utkanten av Uddevalla så vet i alla fall de som kommer dit var de är? Eller tror någon på fullt allvar att man får fler besök till centralorten om man döper om något i utkanten? Att man som besökare fylls av nyfikenhet och letar reda på centrumkärnan??
De som kommer till Ljungskile för att se fotboll är så att säga redan på rätt plats, och funderar nog inte alls på vad det heter. Kära nån jag blir alldeles matt.
Den enda som verkar sansad är Hans Jonasson men Uddevallapartiet kan jag inte sympatisera med av andra skäl.....Även om jag här måste ge honom 1 rätt;-)

Det måste ha blivit ett feltänk bland alla dessa som uttalade sig tidningen idag. Varför....!? Jo idag inviger vi en idrottshall i Uddevalla. En idrottshall som efter vad jag förstått är smått unik, någon skulle säga att den är en värstinghall. Uddevalla kommun är byggherrar, vi äger fastigheten och området omkring som också är ett idrottsområde. Vad heter det området.... Ja ingenting med Uddevalla i alla fall!! Om nu namnet på staden är så viktigt att man kan tänka sig betala 1,5 miljoner per år för att använda det, då är det rent dumt att man inte använder det på sin egen anläggning. Det är minst sagt märkligt! Rimnershallen står det med stora bokstäver på väggen ut mot gamla E-6.an, det innebär att massor av trafik passerar området dagligen, det kunde stått Uddevalla arena....eller något annat med ortsnamnet exponerat.

Nej vet ni vad, det här köper inte jag! Går detta till fullmäktige blir det till att reservera sig, nu gäller det bara att få partikamraterna att se det som jag......

2 kommentarer:

Anna-Lena Heydar sa...

Det finns många som undrar...
Jag funderar bland annat över varför vi i så fall inte bestämde oss för att villkora finansieringen av arenan med vilket namn som exponeras.
Det handlar väl troligen inte om vilket namn som står på arenan, utan om sponsring av en idrottsklubb. Då ska man väl följa de sponsringsregler som vi har tagit fram och beslutat i kommunfullmäktige, helt enkelt?

Fritt ur hjärtat sa...

Anna-Lena, nu verkar det ju löst sig ändå, men man kan ju fundera på varför det ens får ta sig sådan uttryck och propotioner i spekulationer och uttalande. Visst vore det tryggt om de styrande sa; -Vi har regler som styr detta....