tisdag 16 oktober 2007

Foto, Foto och åter foto!!

Sommarnostalgi.
Besök hos Hannu Sarenstöm.
Jag längtar till sommaren.


Skrämseltaktik går hem! I två veckors tid har hela Allt om Trädgårds forum varit ett enda katastrofcentrum, det är en omorganisation som gör det. Jag har MÅNGA fotoalbum på deras server. Min egen dator börjar bli seg och långsam, jag fyller på med bilder hela tiden.
Så såg jag Gunnars rubrik och läste det han läst om någon som förlorat allt. Jo jag hör till dom som ALDRIG sparar säkert. 2 gånger, eller är det tre har jag ringt Martin (datakille) med gråten i halsen och snyftat, "rädda det du kan, snälla" Båda gångerna har det gått bra, men nu törs jag inte chansa längre.

En första åtgärd är alltså att rensa datorn på foto, säkra dom helt enkelt! Telias fotoalbum har jag sedan förut, men det är ju så jobbigt *skäms* att fixa där så fort man gjort något...Istället har jag suttit och bränt över alla foto till CD skivor, nä lugn jag vet att det inte är säkert. Men då har jag ett eget fotoalbum. Sedan har jag börjat föra över till Telia. Men gud så jobbigt, vi snackar många hundra foto.

Försöker få Blogspots album Picasa att fungera men lyckas inte!!! *irriterande* vet inte vad jag gör för fel??!! Får fortsätta en annan dag. Dock inte imorgon! Det är en späckad dag.

Först är det möte med Kultur och Fritid, sedan röntgen av båda benen, ska se olika vinklar för att kolla om det fungerar att operera in kilar. (hoppas, hoppas)
Efter det ska jag till Östrabo, där ska Riksteaterns styrelse träffa representanter för Göteborgsoperan och kommunen. Det blir lite festligheter för att "befästa" samarbetet oss tre emellan. Styrelsen går sedan direkt vidare och har möte. Ser fram emot en hektisk, men rolig dag!!

Roligt var det också på Friskis idag, jag hade 18 personer på mitt lunchpass. Rekord för terminen, höstterminer brukar annars vara lite lågsäsongs betonade. Flera var helt nya, det tycker jag är riktigt roligt. Hoppas dom kommer tillbaks. Bara för att jag slutar behöver ju inte andra göra det;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! beträffande Picas-programmet så har jag använt det i ca 1½ år. Tycker det är jättebra och förståss gratis.
Tog hem det genom Google och skrev "Picasa 2".
Installationen gick felfritt och idag kom ännu en uppdatering av programmet.
Dina foton som visas är fina! Lycka till!

Anonym sa...

Lyckliga du som såg den utställningen.