onsdag 17 oktober 2007

Värre än Liseberg!

Började dagen tidigt med ett möte. Det var Kultur och Fritidsnämnden som hade möte. Jag hade ju trott att det skulle bli ett kort möte, HA, snacka om felbedömning! Jag hade ingen koll på att de inbjudna gästerna hade så mycket tid till förfogande. Det var som vanligt ett väldigt pratigt möte. När revisorerna kom och pratade 45 minuter om internkontroll och annat matnyttigt såg jag ledamoten mitt emot mig somna! (inte S) Men jag tyckte det var väldigt intressant. Bland annat fick vi lära oss att om vi i den här nämnden tar ett beslut så kan inte kommunstyrelsen eller någon därur ändra det!!! Det går inte. Bra att veta, för just nu verkar det ju så.

Vi tog ett första stapplande steg mot att sätta igång projekteringen av Idrottshallar. Spännande och otäckt, men samtidigt ÄNTLIGEN!!!!
Enligt mitt sätt att se på saken måste badhuset komma nästan med en gång efter detta. Hemskt ledsen att behöva erkänna att på min priolista ligger Kulturhuset för tillfället på plats tre.


Badhuset skall enligt en ny lag vara tillgängligt för ALLA senast 2010!!! Då måste vi igång och bygga nytt, att göra badhuset tillgängligt som det ser ut nu är totalt bortkastade pengar. Jag har läst badhus utredningen från pärm till pärm och jag tycker efter det att man använder befintlig plats och bygger om och till. Men kom ihåg det är vad jag tycker, det kanske inte är vad S gruppen tycker och framför allt kanske det inte är vad Nämnden till slut beslutar!!

Fick förresten en liten skopa ovett idag, jag hade nästan väntat det. Jag tar för mycket plats och frågar för mycket i nämnden. Att jag dessutom ringt ordförande utan att förankra det i gruppen, det var riktigt illa. Men jag lovar att det blev tyst när jag mycket lugnt förklarat att, det vi pratade om var inte partipolitiskt. Det står i vårt eget handlingsprogram och det togs beslut på förra nämndmötet om detta. Vad f*** skulle jag förankar??? Var inte det förankrat är väl inget! Om jag vill pratat med ordförande för att trycka på hur viktigt det är så tänkter jag inte be om lov för det!

Dessutom sa ordförande inför hela gruppen att jag ringt och att "vi" i fortsättningen måste ha det ekologiska tänket med i våra gärningar! Hurra.

Fick avbryta mötet vid lunch och det var då det blev berg och dal bana. Att röntga benen verkar ju inte avancerat, men ni skulle bara veta. För det första är jag helt klart för tjock för den britsen. Jag fick verkligen knö med handtagen på sidan. Sedan skulle dom ha in någon sorts gummiskena mellan mina ben för att hålla rakt, den var så lång att den gick ända upp till rumpan. Herregud, skrattade jag till slut. - Måste du göra ett nytt hål där bak. eller kan jag få rätta till den så den hamnar där jag redan rent naturligt har en delning??
Det blev gapskratt så klart så när vi skulle skifta ben sa hon, vill du lägga den på plats själv...

Som om inte detta var nog skulle ju hela britsen sväva fritt och jag skulle bli stående. Då var det inte lätt att vara tjock och inte få plats att hålla i handtagen! Nu står du precis rakt upp sa dom. DÅ var jag övertygad om en 10 % framåtlutning och att jag vilken sekund som helst skulle trilla framåt och mosa ansiktet. Det var alltså värre än Liseberg för där kan jag välja att inget åka. Här åkte jag, vilket jag ville eller inte!

Har avslutat kvällen med Riksteaterns styrelse och lite jippo, men om det berättar jag imorgon.

Inga kommentarer: