lördag 15 december 2007

Häxan surtant, vem jag??


Jo, jag är nog i en rätt gnällig period. Vad ska man skylla på?? Eller vem ska jag skylla på??

Kanske bara det faktum att det drabbar mig ibland. Jag är en mycket grubblande person, dessutom mycket aktiv och har, till någons förtret åsikter om det mesta.

Nu är jag nyss hemkommen från Gammeldagsjultorg, några hundralappar fattigare, och mycket fundersam!

Det Gammeldags är helt borta. Inte speciellt stor skillnad på en vanlig månadsmarknad. Jo kanske, färre stånd.

Det föder verkligen funderingar om centrums fortsatta utveckling.

Samtidigt som de styrande hyllar etableringen av Ikea och allt det ska spilla över på centrum, så tycker jag mig se att centrum dör.

Det är lite folk på stan och det är glest med stånd på torget.

Åt andra hållet däremot är det kö, bilkö!! Jo vi bor så vi vet, det är på väg till och på Torp köpcentrum folket befinner sig.
Man säger att man skall stärka centrums ställning genom evenemang.

Samtidigt som man läger ner event delen på Uddevalla Forum. Alltså ingen julmarknad, ingen Fjordfestival. Hur ska man stärka upp något då?? Jag undrar verkligen!

När jag nu ändå är i gnällartagen passar jag på att ondgöra mig över en bloggsida jag förut har länkat till. Lägg märke till att jag sa förut...

Jag kanske inte fattar så mycket av vad som är viktigt i den stora världen. Men en sak vet jag. S-bloggar, det är inget för mig!

Jag önskar mig värme och ljus, allt blir lättare då. Så här kommer en bild som värmer lite.



Jag är inte alltigenom sur och grinig. Har skrattat högt idag när jag läste Klassons blogg. Det borde komma en bok med hans militära minnen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Simone, jag uppskattar Dig som bloggare och som en som har synpunkter. Härlig blogg Fritt ur hjärtat. Lycka till i livet och må så gott!

Jag tror vi är ganska lika Du och Jag. Och jag har sett en sak att sticker man ut näsan så tar de flesta det personligt och tar åt sig utan att se möjligheterna.

Eva i Luleå

Fritt ur hjärtat sa...

Hej Eva och tack. Jag har samma funderingar som du och tycker också vi verkar lika. Det var från början därför jag svarade i din blogg...

Jag plingar på S bloggar fortfarande men har tagit bort länken från min sida.
Har fått en del positiva kommentarer, det värmer alltid.
Kollar in din förstasida då och då.

Kommer jag någonsin högre upp än Stockholm "förvarnar" jag så vi kan fika...
Simone

Anonym sa...

Välkommen Simone. Jag ser fram emot att någon gång träffa Dig.

Eva i Luleå

PS! Jag brukar ibland åka till Stockholm eller andra orter i Sverige. DS