söndag 16 december 2007

Tredje advent & Tomteparad.

Jul, Jul, strålande jul, glans över, ja vad då?
knappast vita skogar i alla fall!!




Men man gör så gott man kan. Jag vill verkligen att det ska stråla, julen skall vara vit, granen grön och barnen snälla! Alla skall vara glada och nöjda.

För att få en glimt av hur bra vi har det har jag köpt en film! Jo visst, det kanske är ett konstigt grepp,,,,,, men ser
man "Tomten är far till alla barn" ja då lever man i full
harmoni sedan. SÅ är det ju det där med att jag gillar att skratta. Den skrattar jag alldeles vansinnigt mycket åt.

Innan det blev filmtajm hade jag spelat julskivor och
pyntat hela dagen. Det var oerhört konstigt. Förr, när jag
var frisk, gjorde jag det själv, alltid den 13 december.



Ingen som la sig i. Nu måste jag ha hjälp, så konstigt det kändes......

Det innebar nämligen en åsikt om var allt skulle stå! Eftersom vi har möblerat om och har nya möbler var jag inte riktigt säker själv heller. Det blev en utmaning. Bara för mig att acceptera att någon tyckte något om ett område som varit bara mitt....

Nu är allt på plats, och ALLA har överlevt. (vi behöver fler tomtar)

Idag ska jag försöka få än mer känsla för julen. Det är " Vi sjunger in julen" i Herrestads kyrka i eftermiddag. Dit har jag tänkt att ta mig. Jag älskar att sjunga och i synnerhet i kyrkan. Är det någon som vill göra mig sällskap är det bara att höra av sig.

Inga kommentarer: