måndag 4 februari 2008

Hur mycket är ett liv värt?

Vaknar och det är 2,5 minus ute. Skrutt! Det som regnade hela dagen igår, undrar hur halkigt det är???

Enda fördelen är kanske att några av de där förgrymmade mördarsniglarna drunknar eller fryser ihjäl. Den här vintern är en katastrof för oss, men en succé för sniglar. Jag plockar varje dag! Det är inte klokt.

Såg att mina höstplanterade halvapriset, Riddarsporre skjuter skott, bra och dåligt, känns som om det är tidigt.. å andra sidan är det kul att se att de kommer..

Idag är det knallemarknad på torget, ska ner och kolla vaxduk, sockar till sonen och så vill jag ha löpare till mina stora skåp. Jag har flera stora antika som jag älsar, men dukar är ett bekymmer.

Sonen är hemma från skolan, fortfarande förkyld, men inte värre än att han klarar sig någon timma själv. Herregud nästa år får man inte vabba längre, inte för att jag gör det, är ju hemma ändå, men jag tänker på att sjuka 12 åringar är rätt små..

Gubben harklade och hostade imorse också. Usch, inget bra idag gnällde han. DÅ SLOG DET MIG!!! Jag får inte bli förkyld!! Är jag dålig blir operationen upskjuten igen. Kanske låter jag gnällig nu, men med mitt flyt i livet de senaste 5 åren, ja, det känns som en självklarhet att nu är de sjuka här hemma, sedan om en vecka, då blir jag det. Man ska inte måla hin håle på väggen, jag vet. Men just när det gäller min hälsa och mitt flyt i livet, då är jag ganska härdad, inte ett bra svar de senaste åren, så varför nu?!

Håller på att fundera ut vad jag skulle kunna jobba med!! Jag är inte klok! Men det känns så hemskt att alla pratar om mig som om jag aldrig kommer att jobba igen. Någons assistent, någons högra hand, någons ständige följeslagare. Världen är fullt av folk som har för mycket att göra, jag kunde kanske avlasta någon.

Tänker mycket på Skalbanksmuseet som står tomt och övergivet. Skulle inte det behöva en "husfru"! Eller några föreningar jag är med i, dom skulle definitivt behöva anställa någon, för att inte prata om Event, snacka om att jag är bra på projekt, hålla många bollar i luften och dessutom kan jag guida. Ja ni ser, jag hittar massor, problemet är att det inte finns tjänster för det. Dessutom är min arbetsförmåga inte optimal. Men men, det ger sig. Trägen vinner har jag hört...

Har ägnat morgonen åt att göra en ny länklista, det är butiker, både på nätet och på "riktigt" en bra att ha lista helt enkelt. Har ni förslag så kom gärna med dom.

SÅ tänkte jag då få gjort något av alla mina pappersarbete idag, igen :-( Fast helt hopplös är jag inte! Fick iväg ett medborgarförslag i helgen. Det var kanske starten så att det flyter på igen. Tänkte få undan anmälan till Länsstyrelsen idag, det känns som om den är mest viktig och kanske också lättatst, för där får jag väl komplettera om det vill sig.

Försäkringsassan är en formell sak, jag skulle ta fram blanketterna på nätet men hittade inte dem inte, fick ringa och dom skulle skicka. Kanske får jag dom idag. Doktorns intyg har redan kommit så det skall nog också vara lätt.

Återstår bara försäkringsbolaget för min arbetsskada, där brottas jag med frågan om och om igen, gills bara arbetslivet?! Hur mycket är ett liv värt?

Inga kommentarer: