lördag 9 februari 2008

Kan man vara medlem i ett parti som inte hörs??

Bion avklarad Alvin,den var så där. Konstigt det där med smak. Jag satt och tänkte att jösses så seeeg den är. Visst fanns det vitsiga partier och det var pedagogiskt om känslor, en tvåa kanske. DÅ reser sig sonen och utbrister. - Det var den bästa jag sett på länge! Jaha, ja men då var den väl bra då;-)

Ingen fotografering idag. Grådiset har nästan gått att skära i med kniv. MEN jag säger det igen inget regn! Man får vara glad för det lilla. Får leta vårtecken imorgon och på måndag.

Nu är det dags att ta fram kvällsmaten och sätta sig till rätta, Melodifestivalen, hela cirkusen börjar. Jag hör till dem som aldrig SKA se, men alltid ser. Det är lite roligt att se med barn, redan nu frågar han -vem ska du heja på?

Jag försöker förklara att det spelar ingen roll vem, jag vill höra låtarna, om det är någon bra ska jag heja på den. Risken är att det inte finns någon bra...

Appropå bra, de senaste dagarna har jag tänkt, man kan lika gärna rösta på Folkpartiet! S skolpolitik har varit en katastrof och vi verkar inte vilja inse det. Sedan hör jag andra partier säga kloka saker, flera gånger om dagen tänker jag att ja, man kan lika gärna byta parti att rösta på.

Nu är jag ju inte riktigt så lössläppt, jag tycker bara det är konstigt att vi inte hörs. Inte en enda gång det senaste har S sagt något som fått mig att tänka, yes, jag ska rösta på S nästa gång också!

Medlemsskapet kom idag, frågan är kan man vara medlem i ett parti som inte hörs?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker också att partiet borde höras mer. Det är klart - i opposition kommer man alltid tvåa.När det gäller skolpolitiken tycker jag ändå att S-företrädare Marie Granlund är aktiv. I kväll har hon markerat en vettig avvägning mellan tvång och andra åtgärder med hänsyn till orsakerna till skolk, som bör gälla när ny skollag ska skrivas.

Lae i Nordtorp sa...

Utan karismatiska företrädere gör man en slät figur i såväl regering som opposition. Om man dessutom saknar en stabil grundplattform som en majoritet av sympatisörerna känner samhörighet med, då är det problem på gång. Rådslag kanske inte skall vara så förberedda, i minsta detalj, att styrelser på olika nivåer ägnar all tid åt motargumentation till de förslag som dyker upp.
Raska på processerna så att politiken ligger fast. Jag har mer att tillägga, men ger mig för denna gång. För att ingen skall missförstå mitt budskap så kan inte jag se några andra alternativ än S i nästa val. Men efter valet skall ju notorna för nuvarande politik betalas.

Fritt ur hjärtat sa...

Kanske ska förtydliga mig själv också, jag ser heller inga andra alternativ, inte ens på hemmaplan där mixen är störe än på riksplanet. Men slätstrukna är vi, och rådslag som tar hur lång tid som helst kanske inte var det smartaste när nutidsmäniskan skriker efter kortare beslutsvägar och att den demokratiska processen inte ska behöv ta så lång tid.