måndag 18 februari 2008

Välja mellan Kravmat eller Lärare.

När jag vaknar vill jag ha kaffe en grahamsskorpa och morgontidningen. När tidningen är läst tar jag påtåren och går till datorn. Idag var den upptagen. Sportlov alltså. Man kan räkna ut att jag kommer att få låna datorn när det är något bra på TV, eller när det ska ätas. Jag har ju lov mamma, säger sonen. Och det har han ju! Dessutom har han upptäckt Youtube och letar saxofon och gitarrmusik. Det kan jag inte gärna ha något emot.

Jag slängde ut min fråga om Marsvinsbur till 2 trädgårdsforum och har fått svar. Det är burar en bit ifrån mig men jag ska kolla bussfrakt innan jag säger nej tack, att köpa begagnat tilltalar miljöfreaken i migJ Ska ta kort på alla fyra djuren idag, kan var roligt att visa. Ska ringa en veterinär också, vår Fina hon nyser så, har frågat runt lite och det kan vara spånet hon inte tål Men för att vara säker innan man börjar laborera ska en veterinär få se så inget sitter i luftvägarna på henne.

Jag behöver absolut inte köpa några kläder…… men så såg jag annons om att Cassells hade 70 % på sista rean, frågan är om det inte blir en tur till Överby i dag, kanske ska fråga morsan om hon vill med. Måste hinna med en tur till mormor också, jag vet att hon oroar sig för min operation så att besöka henne den här veckan har hög prioritet. Man ska vara rädd om mormödrar, i synnerhet om de är 91 år och man tillbringat mycket, mycket tid hos dom.

Skönt med lov och nästan ingen planering. På onsdag är det möte med Kultur och fritidsnämnden, det ska jag gå på, ha kollat in dagordningen och tror att det går ganska fort. Gör det inte det går jag till lunch så sonen slipper vara ensam en heldag, politik är inte alltid så barnvänligt, men det kanske är en av andledningarna till att det inte är så många småbarnsföräldrar som är aktiva??? Jag anser inte att jag är småbarnsförälder men tycker heller inte att 11 åringar ska driva vind för våg heldagar. Nu får jag inte låna datorn längre!! Undra när jag får låna den igen? Då kanske jag kan skriva om Den borgerliga politikern i kommunen som påstår att man måste välja om man vill servera
KRAVMAT eller om man vill ha lärare. Konstigt, det hade man inte behövt välja på om S vunnit, då var det självklart med både och!

Inga kommentarer: