onsdag 5 mars 2008

Det är väl ändå för melodierna vi har melodifestivalen?!

Mer Björn Gustafsson åt folket. Så ska schlager-Björn kuppas in i Andra chansen. Fansen: Låt Björn Gustafsson vara med.

Detta är bara några av rubrikerna Aftonbladet toppar med idag. Jag blir så matt. Melodifestivalen skall väl inte handla om en ståuppares vara eller icke vara??

Även jag har varit otroligt förtjust i mellanakterna med komikern i fråga. Men att protestera, starta namninsamlingar och säga att han är viktigare än bidragen, det tycker jag är löljigt.
Om inte låtar och artister är underhållning nog kan man ju välja en annan kanal.

Inte hänger melodiernas möjligheter i Europa på om Björn är med eller inte, och det är väl ändå för melodierna vi har melodifestivalen?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller helt med dig, det är ju melodoerna som tävlar. Det är ju inte en tävling ens mellan artisterna utan en tävling mellan dom olika kompositörer och textförfattare som är upphovsmän till melodierna, den tävlingen verkar ju totalt idag ha glömts bort. LÅt melodierna tävla på likvärdiga vilkor det vill säga en artist framför alla bidrag, då blir det som det var tänkt en tävling mellan olika upphovsmän

Anonym sa...

Visst är det melodierna det ska handla om - men jag tycker att årets melodifestivalomgångar har varit så usla att enda behållningen har varit just Björn Gustavsson...... och tydligen är det fler än jag som tyckt det. :) Men visst - att kuppa in honom är väl att gå för långt...