torsdag 13 mars 2008

Fru ordförande, det är jag jag det!

Årsmöte med Uddevalla Riksteaterförening. Föreslagen och vald till ordförande på två år, det är jag det. Tänk jag ordförande!? Känslan är blandad. Så klart jag vill, annars hade jag aldrig tackat ja. Men så mycket nytt! Tur att kunskap inte är tungt att bära omkring på:-)) Jag ser verkligen fram emot det här uppdraget.

Mötet hölls på museet och vi var ca 25 närvarande. Janne Gunnarsson var årsmötesordförande. Jag bestämde mig idag, mitt på dagen för att jag skulle åka in och vara med. Åse var med som personlig assistent och rullstolskörare. JÖSSES så gropigt det var utanför museet, mörkt när vi gick ut och körde rätt i en håla så jag höll på att fara ur stolen, visste inte att det kunde vara så spännande med rullstol;-))

Träffade som vanligt flera ur personalen och fick så klart förklara varför jag satt i rullstol och vad som hänt. Vi skojade friskt och när en av en händelse stängde dörren framför näsan på mig hotade jag att skvallra för Gunnar;-)) Skratten ekade länge. Så skönt det var att skratta och så frisk jag kände mig i riktiga kläder och med smycken på!

Jag är mycket trött och mycket glad nu när jag ska avancera mot sängen. Fru ordförande, det är jag det!




5 kommentarer:

Gunnar Klasson sa...

Grattis!
Du kommer att bli en utmärkt ordförande.

Fritt ur hjärtat sa...

Tack!

Anonym sa...

ÄNTLIGEN! Det är väl det man säger vid sådana utnämningar ;)

Grattis! Du kommer att vara en perfekt ordförande!

Kram
Anna-Lena

Kristina Eriksson sa...

Grattis vad duktig du är!!

Anonym sa...

Stort grattis säger den numera fd ordföranden ;-)
Och så kul att du var på plats också! Kom själv hem från Sälen i natt och tog visst med mig vädret hit...
Krya på dig!
Kram,
Ulrica