måndag 7 april 2008

Många tankar att reda ut.

Blir ni någonsin trötta på er själva?? Jag blir det! Trött på mig alltså. Varför måste jag tänka så mycket?! Idag krockar tankar så det nästan gör fysiskt ont. Jag får helt enkelt sätta mig och försöka bena isär alla tankar som pockar på uppmärksamhet.

Många inlägg blir det, det som far omkring i huvudet nu är svaret från Länsstyrelsen, det kom idag, egentligen var det inget svar, det var Socialtjänstens svar de vidarebefordrade. Jag blev illamående när jag läste det. Kan man säga att de ljuger eller ska man säga att vi uppfattat saker på olika sätt... Nu ska jag återigen digna under bördan att svara på svaret inom 14 dagar. Jag blir så trött..... Har inte tänkt att jag "vinner" det här, vill bara inte att någon annan råkar ut för samma oförmågor. Därför fortsätter jag.

Dessa tankar slåss bland annat med funderingarna om att allt fler unga tjejer tatuerar sig. Vet de vad de gör?? Jag måste verkligen formulera något om detta.

Skolpolitiken!! Herregud Björklund gör mig knäsvag;-) Både gymnasiereform och hans tal om den mindre flummiga skolan får mig att bli galen, måste sätta mig och få till detta i skriven form.

Sköterskornas upprop för högre lön. Jag blir vansinnig!! SANT! Inte för kravet, klart de ska ha högre lön, men hur formulerar de sig?? Som om Undersköterskor är högavlönade och faktiskt konkurerar... Så klantig får man bara inte vara. Måste få till tankarna även här.


Körslaget, vad är det för underhållning egentligen?? Vad är det jag ska tycka om eller inte?? Vad röstar folk på?? Jag så bara lite första avsnittet men hela nu sist, är det bra eller dåligt?? Inte vet jag. Agnes är gullig, kören är gäll, låter riktig illa, men vilken glöd. Vad är det som är bra?? Brolle stackarn att inte han kräver skadestånd och hoppar av alltihop!!! Pelle Porseryd var ett nytt namn för mig, men jag lär inte glömma det. Så här bär sig inte någon med ansar åt! Enkelt! Kan bara hoppas att Brolle orkar resa sig, då kanske till och med jag ska rösta ;-)) Åh vad gärna hade hört honom på Östrabo med TCB band....

Dessutom har maken idag bokat hotell i Göteborg för sig och sonen så nu måste jag fundera hur jag ska klara det!! Fast det kommer att gå väldigt bra, för idag jorde jag något radikalt. Jag ringde ortopedsekreterarna, helt klart är jag värre därann än innan operationen, fast i det friska benet. Mitt högra ben bär inte, inte konstigt kanske, jag är alltför tung och belastar bara det benet, situationen är ohållbar.

Alltså ringde jag idag för att skynda på återbesökstiden.... då visar det sig att det var inte planerat alls. Fallit mellan stolarna. I alla fall tog sekreterarna saken i egna händer och nu skall jag redan på onsdag röntgas. er det bra ut får jag sätta ner foten, tänk att ha två ben att gå på...Hoppas, hoppas, hoppas.

Men nu måste jag nog sätta mig med ett vanligt worddokument och reda ut alla tankar, hoppas några går att få på pränt.


3 kommentarer:

Lae i Nordtorp sa...

Att vara trött på sig själv är fullt normalt. Men för det mesta går det snabbt över. Det finns så mycket positivt som överväger för de allra flesta.

Anonym sa...

För att börja svara på din fråga. Jo, jag blir ofta väldigt trött på mig själv och mina tankar som kan mala så jag blir knäpp. :)

Hittade din blogg på odlarforumet (tror jag det var) fastnade direkt och lägger den bland favoriterna.

Fritt ur hjärtat sa...

Lae, tack för tröstens ord, fast idag tror jag bestämt det är du som behöver dom! Hoppas ni kommer iväg.

Ananasen- Du är varmt välkommen hit! Jag finns sporadiskt på Odla så där kan det mycket väl ha varit, dock handlar bloggen om mycket mer än trädgård...

SKönt att veta att man inte är ensam om att tröttna på sig själ och den virriga hjärnan;-)