tisdag 8 april 2008

Morgonstund har guld i mun.


Frukost på Strandpromenaden. Himlen var blå, solen trängde fram mellan molnen ganska regelbundet. Vi hittade lä och tog fram kaffe och mackor. Jag satt för lågt, eller om det var räcket som var för högt... En glimt av havet såg jag mellan spjälorna. Många var nog både förvånade och avundsjuka, jag hann inte räkna alla som gick förbi och kom med glada tillrop. Men så bra ni har det, jo, jo, där sitter ni bra, oj då det har ni gjort bra, sämre kan man ha det! Men om nu alla tycker att det verkar så mysigt att sitta där och fika, varför gör de då inte det utan ilar förbi som om det inte vore en strandpromenad utan en strandlöparslinga;-)

3 kommentarer:

Kristina Eriksson sa...

Du är en superduktig fotograf!

Anonym sa...

Det ser ju väldigt fint ut, men brrr för att äta utomhus när det inte är varmt! Värst av allt varm mat som är kall innan man hunnit ta första tuggan.

Men jag måste hålla mig kvar i Uddevalla såpass länge någon dag i sommar så att jag äntligen får gå den där strandpromenaden!

Fritt ur hjärtat sa...

Kristina- TACK! Nu blev jag glad.

Annaa- Vi äter ute året runt. Grillad korv i snö, härligt, varm kakao och mackor när det är rått och kallt. Vi är ju ute väldigt mycket och detta blir en självklarhet. Men kall mat det gillar vi inte! Strandpromenaden är helt klart värd ett besök, eller många:-)