söndag 6 april 2008

Solen lyser med sin frånvaro, men Tofsvipan gör mig glad.

Frusna och hungriga kom de så hem vid halv femtiden. Det hade ringt två gånger på vägen, när de startade resan hemåt och från Trollhättan, de köpte hamburgare, nej tack jag vill inte ha, MAX är äckligt har jag ju sagt... Får räcka med korvkiosk mat för ett tag framöver

De hade tagit bilder och jag fick en snabbkoll på vad som hänt sedan sist. Fågeltornet längst ut på udden vid Naturrumet var rivet, längre in hade istället detta byggts, det var väl fint, men varför ta bort de andra?

6 bussar med tyskar och danskar. För mycket helt enkelt, det är alltid så, vi vet det men åker ändå, väntar man tills värsta Tranruschen är över så är det mindre folk och mer fågel.

Ny byggnation!! Det innebär att om jag får min rullator kan jag åka med. Vi brukar åka på försommaren då är det så otroligt mycket arter. Inga nya kryss igår. Kanske lite tidigt på året än.

Antalet Tranor var inte få;-) Inte rekord heller närmare 13 000. Sonen blev undanskuffad av vuxna så maken var irriterad. Det är svårt att använda kikare, fotografer och vara bodyguard samtidigt, tänk att vuxna har så svårt att släppa fram barnen.

Bilden som gjorde mig mest glad. Detta är vår!! När Syster Yster och jag tog "Skärgårdsturen" såg vi Strandskatan, då skrek jag så syrran höll på att köra i diket.... Den gick på stranden vid campingen i Ramsvik. Men Tofsvipan, den såg vi inte. Nu fick jag se den även om det inte var IRL.

Idag lyser solen med sin frånvaro och vi förbereder oss på en slappardag. Burarna skall städas, en dag försenat, men de var ju på vift igår. Kallt är det också, när skall vädret blir bättre egentligen?? Jag är väldigt trött på skitväder nu. Jag tror jag haft sol 2-3 gånger sedan operationen, hopplöst. Jag behöver finare väder nu!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Har suttit och läst din blogg ett tag nu, kom hit av en slump och fastnade. Du skriver så mycket tänkvärt! Hit kommer jag igen, det är ett som är säkert. :)

Annika sa...

Det måste vara en sådan upplevelse att få se den sjön och alla dess tranor. Skulle gärna själv se det ngn ggn.
Synd bara att det var en sådan trängsel.

Fritt ur hjärtat sa...

mogi- TACK, välkommen hit, jag försöker skriva något varje dag och det har sällan en röd tråd.. men det är mina funderingar och tankar. Ofta använder jag skrivandet för att reda ut saker, både för mig självme också för andra.

Annika- Det är verkligen häftigt att se, och höra, de trumpetar öronbedövande!