söndag 15 juni 2008

Nu är det gott att leva

En promenad i det regnvåta morgonljuset bjuder lindring för trötta själar. Ibland liksom naturen tröstar en. Riddarsporren satt i höstas, låg Digitalis kommer lite här och där, i lagom mängd;-) Kombinationen blir svår att slå.
Den blå Nunneörten stod på min önskelista i många år innan jag äntligen hittade en. Makalöst vacker.

Den mörkrosa Grekiska vädden blir stöd åt överblommad Kirgislök.

Buddah, vet att jag är liten ledsen, han räcker mig en ros.

Rhapsody in Blue har blivit granne med två "fådda" Penestemon, kombinationen hade jag inte planerat men så läcker de klär varandra.

Nyaste rabatten, här med överliggaren på plats, Rabarbern är också satt även om det inte direkt syns.
Håller med Olle Adolphsson, Nu är det gott att leva.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är trädgården en bra tröstare! Vilka härliga bilder du visar! Försök att ha det så bra du kan nu! Styrkekramar från Irene_L

Hannele på Hisingen sa...

underbara bilder