tisdag 17 juni 2008

Ont!

En liten uppdatering om benet. Jag försöker fylla tanken med annat, göra saker i liten skala men det går inte att komma ifrån. Jag har ont. Varje dag försöker jag jämföra smärtan för att ha koll på att det inte blir sämre, jag är också rädd för en infektion. Något ligger ju i benet och skaver.

Undrar också i mitt stilla sinne vad en platta på glid och trasiga skruvar gör med muskelatur, nerver och senor i området...

Ändå har jag mindre ont nu än när jag sökte akut!! Jag använder krycka/kryckor och avlastar hela tiden, träningen består bara av rörelser utan belastning. Tänk förut när jag kämpade så med min träning, inte konstigt att det gjorde ont.

Nackdelen är så klart axeln. Jag har så ont att jag blir galen. Sover sämre och sämre. Jag hade ju efter åren hemma hittat strategier för att leva med axelskadan, jag visste gränser och hade lärt mig hantera smärtan, nu är den outhärdlig igen. Fingrarna domnar, hela skuldran känns öm och det pirrar obehagligt. Att hitta ställningar när jag skall sova börjar bli riktigt svårt. Har starkare tabletter att ta till men jag avskyr verkligen att vara "lullig", det sitter i på förmiddagen. Men jag skall inte vara dumdristig, snart ger jag mig, måste få sova, måste klara dagarna.

Försöker ta en dag i taget, försöker tänka positivt och försöker sänka alla krav. Det kommer man långt med.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ett helsike när kroppen värker så att man inte får sova. Mitt går ju i perioder och då räcker det med infallationshämmande medicin. Hoppas verkligen du snart blir hjälpt! Infektion tror jag inte du behöver oroa dig för, men inflammation lär du ju ligga bra till för tyvärr.
Försök att som toppidrottare fokusera på något positivt och ta små delmål som du kan klara av varje dag. Ofta gör ju oron för smärtan att smärtan blir än värre.
Christer vid transjön.

Fritt ur hjärtat sa...

Jag käkar maxdos Diklofenak och har gjort länge. Jag är ganska bra på att vara positiv, det som ligger mig till last är att jag är otålig och vill mycket. Jag var rdan innan detta dålig på att lyssna på min kropp, nu kan jag inte låta bli den golvar mig!

Anonym sa...

Själv har jag Brufen retard, Diklofenak fungerar inte på mig. Nackdelen är att magen blir lite gojsig imellanåt av den. Men jag klarar mig genom dagen i alla fall.
Christer.