torsdag 3 juli 2008

Bio, sol och parkeringstillstånd.

Igår kom det så, brevet med ansökningblanketterna... för parkeringstillstånd för rörelsehindrad. Jag undrar vem som gjort den och om han hon var arg då? Den är så arg och negativ. Måste formuleringarna vara klumpiga för att vara korrekta, undrar jag?? 4 veckors handläggning, fint då är sommaren slut om jag mot förmodan skulle få något. Jag skall fylla i den ena själv, den andra av min läkare!!!

Vet någon hur svårt det är att få tider till en doktor???? Varför ligger inte det här på terapeuterna på hjälpmedelscentralen??? De skulle mycket adekvat utifrån hjälpmedel och remisser kunna sköta det här intygen. Min ena doktor är sjuk, min andra har semester, skall jag gå till vårdcentralen och få en tid för att förklarar allt om igen och hoppas den personen är villig att fylla i alla uppgifter. Det här skall jag när jag någon gång hämtar mig...... ifrågasätta tillvägagångssättet för!!!!

Solen har i alla fall hedrat oss med sin närvaro, jag som älskande av värme och sol, njuter i fulla drag. Fick med lite hjälp... planterat om 8 tomater igår, sittande naturligtvis och med allt utburet till en bra plats. De största har redan tomater de planterade jag inte om, bara band upp och satte mer i sol. Nu har alla växt ur mitt lilla växthus så nu är det utomhus de skall klara sig.

Fick också ett ryck och ansade min Louie Odier, den är så fin nu i rosportalen, kryckorna underlättar inte precis men i portale finns att hålla sig i så det funkar hyfsat, nu tror jag den blommar länge för det var mycket visset som fick falla.

Marsvinen lögade sig i det höga gräset under studsmattan, jösses vad de äter, fick flytta buren flera gånger för det tog slut:-) Lite lättare för maken som klippte gräset senare igår alltså.

Sedan var det dags för premiären av Narnia Prins Caspian. Betyg.......3 möjligen 4, jag tycker det var en väl lång strid, men som sonen sa, för att vara en uppföljare var den riktigt bra. Det fungerade med benet att sitta på första bänk, där fanns plats att ändra ställning.

Idag fortsätter solen att skina på oss, jag skall ansa lite fler rosor, plantera om de 3 sista tomaterna och kanske åka och bada med sonen. Men allt beror naturligtvis på om jag får tag på en doktor som kan fylla i ansökan om parkeringstillståndet. Kanske måste jag iväg med det, de lär öppna några telefonväxlar nu så det är dags att starta jakten;-)

4 kommentarer:

Lullun sa...

Ja, man ska ju vara frisk för att klara få någon hjälp som sjuk, så är ju det svenska systemet. Omständigt dessutom. Själv har jag ju växt upp med mycket handikappade och mycket tysta & tacksamma föräldrar som verkligen inte ens hade krafterna att ropa efter hjälp, så lite vet jag vad jag talar om.

Narnia-filmen, ja som smått Narnia-fantast bara måste jag ju se den under semestern (sticker imorgon), men kan tänka mig att just striderna blir för långa. Tyckte jag iofs också med 1:an. Men, men... ;-)

Fritt ur hjärtat sa...

lullun, jag blir förvånad, arg och ledsen hela tiden! Vem kämpar för de som inte har gnistan jag har? Ja har börjat skriva ner saker jag reagerar på för att se om jag så småningom orkar "bråka" om det, då kasnke någon annan så småningom får det lättare. Men min egen ork tryter tyvärr. Nu fick jag fatt i en doktor idag, så vi får väl se...

Narnia ja, första såg jag så klart också och är enig med dig, striden där var för lång också. Men de är allt underbara historior, jag både skrattade och grät.

Anonym sa...

Skall snart ge mig av för att se den nya Narniafilmen. Har inte varit på bio på över sju år! Inte kan tillståpndsansökan ligga hos terapeuterna, då skulle ju det vara lätt. De hoppas naturligtvis att ingen skall orka söka!
Christer.

Fritt ur hjärtat sa...

Christer, det värsta är att jag nästan tror dig, ´å då pratar jag inte om bion;-)