Idag hade jag samlat kraft för att ringa försäkringskassan. Jag skulle söka handläggaren som hade hand om livräntebeskeden. Tror inte på något sätt att beslutet går att påskynda, men jag vill veta om livräntan höjs i samma takt som sjukersättningen sänks...
Direktnumret var ändrat till ett 0771 nummer, där var det att knappa sig fram. När jag äntligen knappat klart fick jag följande besked.... Du har plats 102 i kön, beräknad väntetid 20 minuter. Jag la på, gav upp. Hur får man tag på någon där?? Plats 102, då har de problem med sin organisation vill jag lova, 102 som väntar det är ju helt otroligt!!
3 kommentarer:
Förmodligen satt din handläggare i något callcenter i Västerås eller så. Idag går det väl knappast att få direktkontakt med en lokal Försäkringskassan - om det finns någon kvar som inte centraliserats!
Det är ju ett sätt att få folk att ge upp om inte annat.
Christer.
solnasnackarn, jag hade ett direktnummer på beslutet, men det hade upphört. Gammalt papper kanske??
Christer, de lyckades! Jag gav upp.
Skicka en kommentar