torsdag 7 augusti 2008

Exmperiment med snigelspärr.

Inte blev det någon tripp idag. Sonen och maken städade så länge att det liksom inte blev av. Sonen har talang för Dramaten;-) Nu skall vi städa sa maken hurtigt efter frukost. OH nej stönade sonen, du kan lika gärna slita ur min själ!
Jo, det lät. Faktum är att han haft tre veckor på sig att städa men inte orkat så nu tog maken det tunga artilleriet, ut med allt röja, skura och in med betydligt mindre. Jag har ägnat mig åt tvätt, halvdant väder tillåter tummlaren så jag kan tvätta flera maskiner på en dag, skönt ibland.

Roligt fick vi när en granne kom förbi och pratade om buller, trafikproblem och annat, det är jag insatt i;-) Så som i förbigående säger han. Skall ni lägga om taket nu när ni har till salu?? Va, vad då till salu, vi stod som frågetecken. Jo, men det var ju annons, sa han. Nej men det är ju 9:an, Markus hus replikerade vi. Jaså sa han men det stod 3. I annonsen var det bild på husets baksida, inte många som vet hur vi har det där. Nu fick vi förklaring till all trafik som smugit förbi ett tag:-D Men ryktet om vår flytt är betydligt överdrivet! Vi flytt int.

Hoppas på en tur utanför huset imorgon eftersom det misslyckades idag. Måste åtminstone till Torp, sonen måste ha nya innejympadojor, regnar det börjar de innelektionerna direkt. Vi är ju på Bassholmen tills söndag, måndag börjar skolan. Här gäller det att planera.

Har satt ut ett experiment över mina Alpmartorn. Nattmössa.

Sniglarna har gått hårt åt plantorna och jag kan ju inte ha nattvakt. Nu gäller det bara att de inte drunknar, eller möglar, sniglarna lär inte komma i i alla fall. Gäller bara att vara flitig med att plocka av den på dagtid. Nu hoppas jag de får etablerat sig ordentligt och belönar mig rikligt nästa år.

Inga kommentarer: