fredag 22 augusti 2008

Nymodigheter på ny restaurang

Såg annons och artikel för ganska länge sedan, restaurang med nyttig snabbmat. Sen har ju inget varit sig likt... men idag fick vi av en ren slump för oss att äta mellanmål på Pita, den nu ganska nya restaurangen på Torggatan. Sonens gitarr var inlämnad på omsträngning (heter det så?) vi hade en kvart på oss, långt till souvas på kvällen och ett mål mat innan sonens träning var ett måste.

Vi beställde vanligt pita med gyros, sedan fick man plocka själv. det gillar vi så det börjar bra. Sedan ser jag tjejen står och kollar bröden med skeptisk min, lägger undan det ena efter det andra.... till slut tar hon påsen kastar i en soptunna och frågar oss -går det bra med rågbröd? URK tänkte jag då, har andra gäster under dagen fått mögligt bröd, eller frågar ingen efter vanligt bröd nuförtiden när fullkorn är frälsningen?!


Visst fick det gå bra med fullkorn! vi är inte dom som är dom;-) sonen fick en festis och jag tog ett glas vatten fast jag tror hon sa 5 gånger att dricka ingår, dricka till lunch?! Nej tack. Sonen fick onda ögat och jag sa du får cocacola imorgon det blir vatten idag. Kompromiss med en festis, fast jag tog vatten, vanligt kranvatten.


Starkt så det brann i pannan kan man säga. Gott men kryddigt. Sonen lämnade mer än hälften och vill aldrig gå dit igen, jag är nog lite nyfiken på de där tallrikarna man plockar själv, kanske syrran... SNYGG var maten i alla fall!!

Syns det att jag älskar oliver...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att jag går med :-)

/Kram Lillasyrran!

Fritt ur hjärtat sa...

Syrran, va bra, du behöver bara vara ledig!

Lullun sa...

Omsträngning, visst heter det så! och jodå, hade nog hakat på jag med, men lite lååångt för tillfället. ;-)

Fritt ur hjärtat sa...

lullun, men så trevligt, då vet vi var vi skall luncha när du kommer
;-)