tisdag 26 augusti 2008

Resten av lustgårdsbesöket.

Dags för en sammanfattning! Besöket i Lustgården, Trädgårdsföreningen. Alla bilder är klickbara.


Byggnader blir vackrare och kan ändra skepnad hur mycket som helst tack vare växter....


Inne i Palmhuset var det trångt och omöjliga dörrar att passera. Näckrosorna såg ut som blå ringblom men gick inte att fotografera för det var för mycket folk.


Samklang i min smak. jag älskar sten i trädgården, jag är galen i Svart Bambu och i kombination med den rödbladiga Kannan var det otroligt!


Litet axplock från Hannus del av utställningen. Som vanligt galet och detaljrikt, jag blev inte besviken! Däremot var det svårt att komma igenom med rullstolen och delar fick jag helt låta bli för det var omöjligt. Foto ur omöjliga vinklar blev det också, därför så få.

En fika i rosträdgården intog vi, där var vi omgärdade av Pimpineller och jag blev handlöst förälskade i Seager Wheeler, Nypon som ser ut som vinbär. Men Pimpineller passar inte i radhustäppa:-( Fick också idéer om klätterstöd, enkla smäckra och snygga...
Så ett upprop!! Om du skall till Trädgårdsföreningen så ta med ett måttband/måttstock!! Jag tog kort på den här och sa till vännen Peter att jag önskade mig en. Mest på skoj, men jag vill verkligen ha 4 stycken. Ge mig bara måtten sa han. Där står jag med ett foto.... Måste ha måtten, hjälp!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig o tack för titten in till mig! Härlig fototriss du hade, men även jag var tvingad att tjuvkika men sen blev det ju självklart!
Sån vacker omgivning du har varit hos då! Underbart!

Merja sa...

Håller med att krukorna var snygga!! Även fågelbadet föll mig i smaken:)

Lullun sa...

Snygga krukor, helt klart! Hoppas det löser sig med måtten nu bara. Annars får du väl ta linjalen på dataskärmen och gångra lite... *hihi*

Fritt ur hjärtat sa...

rangvi, hej, jag brukar visst hamna hos dig på diverse tema!

merja, Fågelbadet, näckrosen menar du... Den var verkligen fantastisk!

lullun,krukorna var fantastiska! Om jag så skall åka dit själv skall jag ha måtten!! Ett under av hantverk...

Karin sa...

Hej Simone! Så kul att du kom iväg till Trädgårdsföreningen. Det är verkligen roligt att de satsar på trädgård i Göteborg. :) Hann ni med att se något annat också?

Kram Karin

Fritt ur hjärtat sa...

Karin a, hej! Nja inte egentligen, det är så tungt att dra rullstolen så vi tar lite i taget! Men vi åt lunch på Feskekörka och så var vi så klart på IKEA;-) Men förra besöket var vi i Botaniska och såg Gunnels tempel, så jag har sett det också:-)

Kristina Eriksson sa...

Oj, oj, oj va fint! Å det är nära mig. Tack för tipset.

Fritt ur hjärtat sa...

Kristina!!! Glöm inte måttband papper och penna, tänk på recept så går det bra:-)

Lena sa...

Så härligt och vackert. Jag bara måste dit en dag. Tack för tipset! KRAMEN!

Fritt ur hjärtat sa...

mors deka, måttbandet...;-)