fredag 22 augusti 2008

Vågmästare, mardröm eller drömscenario??

Så small det då äntligen till! Fast inte på det sätt jag hade trott....Jag har många gånger skrivit om honom med sopkvasten. En politiker som blev utesluten ur KD och startade eget parti, gick till val på att få bort fusk och korruption, på att bevara alla skolor och alla lärare och en hel massa annat! Han får man väl säga, fick 6 mandat, för ingen visste ju vilka mer som var tilltänkta.

Sedan har det jäklar anåda svängt! Rena rockenrollen. Jag har gång på gång tänkt, hur länge skall detta gå?! Tydligen har det nya moderata kommunalrådet bestämt sig för att inte dansa efter Kvasten mer. Det var på tiden!!!

Jag hade trott och hoppats att alliansen skulle ta initiativet och avsluta samarbetet, det hade på något sätt sett bättre ut efter alla klavertramp, nu blev det istället själva kvastmästaren som avbryter samarbetet. Bättre att sitta i opposition på riktigt än i en allians och inte få vara med är motiveringen. Jojo, har det rockat förut lär det inte bli lugnare nu!! Jag undrar verkligen om de som röstat på detta parti fått vad de bad om?! Personal som mår dåligt, dåligt arbetsklimat, anmälan på anmälan och dom på dom i olika sammanhang.

Möjligen tycker han att han sopat bort andra korrupta, men ser man på utslag i länsrätten har det förekommit jäv i hans parti i somliga beslut. JÖSSES vilken soppa. Smutskastningen är enorm, man namnger varandra och det verkar som om alltycker att andra ljuger. Frågan är hur det blir med kvasten som vågmästare, mardröm eller drömscenario??

2 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

På Skärtorsdagen är det högst lämpligt att Kvasten hoppar upp på kvasten och försvinner mycket långt bort från Uddevallas Blåkulla till det riktiga Blåkulla.

Fritt ur hjärtat sa...

Solnasnackarn, i detta instämmer jag till fullo! Kan tänka mig att vara utkastare när det blir dags:-)